ستاری: فعالان شرکت‌های دانش بنیان از خدمت سربازی معاف می‌شوند

ستاری: فعالان شرکت‌های دانش بنیان از خدمت سربازی معاف می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ایلام گفت: یه‌ فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی افرادی که در توسعه این شرکت‌ها نقش کلیدی دارند معافیت خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: به‌ فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی افرادی که در توسعه این شرکت‌ها نقش کلیدی دارند معافیت خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهش در کشور نیازمند حمایت بخش خصوصی است، افزود: پروژه‌های پژوهشی باید جنبه علمی و خروجی کاری داشته باشند.

ستاری تصریح کرد: فرهنگ پژوهش در کشور باید به‌صورت جدی اصلاح شود چرا که اقتصاد دولتی سبب شده ‌ما پژوهش را اشتباه تعریف کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در ایلام عنوان کرد: ستادهای فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل‌شده است و ما آمادگی لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم.

وی گفت: استان‌ها باید نشست‌هایی به‌منظور همکاری با این ستادها برگزار کنند و از فهرست پروژه‌ها و نحوه حمایت‌ها آنها اطلاعاتی به‌دست آورند و آگاهی داشته باشند.

ستاری با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادین تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی در کشور، تصریح کرد: مرزهای علم برداشته‌شده است و اکنون در حوزه پژوهش هیچ مرزی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon