۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد

1500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد،گفت: در استان ایلام هیچ شرکت دانش بنیانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سورنا ستاری بعداز ظهر امروز در نشست با استاندار ایلام، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان دانشگاهی و نخبگان استان ایلام، اظهار داشت: پژوهش درآمدزا و بازگشت به سنت‌ها و مزیت‌های سرزمینی دو کلید اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی بابیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند در حوزه پژوهش درآمدزایی کند، افزود: یکی از محورهای اصلی اقتصاد دانش‌بنیان این است که بخش خصوصی چگونه می‌تواند در حوزه پژوهش درآمدزایی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ایلام با اشاره به اینکه بودجه دولتی نمی‌تواند سبب ایجاد پیشرفت در کشور شود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و حاکمیت تفکر تجاری‌سازی و تقویت بخش خصوصی تنها راهکار تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور است.

وی گفت: فرهنگ‌ها و علوم انسانی باید از طریق تجاری‌سازی گسترش پیدا کنند و جهانی شوند و برای این کار باید اصول اساسی کار تجاری‌سازی در تمامی بخش‌ها رعایت شود.

ستاری عنوان کرد: متاسفانه اقتصاد نفتی رفتاری مانند رفتار بچه پولداری را در اقتصاد کشور ما ایجاد کرده است و سبب شده است که افراد بدون اینکه زحمتی بکشند با پول جیبشان فخرفروشی کنند.

وی افزود: باید به دنبال سیستمی باشیم که این رفتار مسموم را اصلاح کنیم چرا که این رفتار به‌تمامی حوزه‌ها در کشور سرایت کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ایلام خاطرنشان کرد: باوجود اینکه در کشور یک هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد اما در استان ایلام هیچ شرکت دانش‌بنیانی وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی حوزه‌ها مانند حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، آب و کشاورزی امکانپذیر است و تنها باید درزمینه زیرساخت‌های تجاری و سود ده متکی به سنت‌ها و مزیت‌های سرزمینی و با حفظ محیط‌زیست ایجاد شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon