مرز مهران استان ایلام را از بن بست خارج کرد

مرز مهران استان ایلام را از بن بست خارج کرد

خبرگزاری تسنیم: استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران استان ایلام را از بن بست خارج کرده است، گفت: مرز مهران امکان مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمدرضا مروارید امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دانشگاه ایلام اظهار داشت: استان ایلام با توجه به اینکه در محدوده استان‌های محروم کشور قرارگرفته است با داشتن مرز بین المللی مهران از بن‌بست خارج‌شده است.

وی افزود: مرز مهران امکان مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه را فراهم کرده است و با توجه به امنیت مرز مهران و نزدیکی آن تردد زائران از این مرز بیشتر است.

استاندار ایلام عنوان کرد: در استان ایلام نیروی انسانی تحصیل‌کرده و کاری کیفی به‌اندازه کافی وجود دارد و می‌توان از عرضه فعالیت‌های دانش‌بنیان استان به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه دراین استان نام برد.

وی گفت: می‌توان با هدایت و تبادل‌نظر و دریافت مشوق این ظرفیت را به فعلیت رساند چراکه ایلام ازجمله استان‌هایی است که در زمینه‌های مختلفی ازجمله نفت و گاز، منابع طبیعی، دام و کشاورزی و نیروی انسانی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

مروارید عنوان کرد: ارتباط علمی و تحقیقاتی با مراکز تولید دانش می‌تواند ظرفیت‌های برجسته‌ای را برای استان ایلام ایجاد کند و این استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.

وی به منطقه ویژه اقتصادی مهران اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بین‌المللی در حال تبدیل‌شدن به منطقه آزاد است و امکان بهره‌مندی تمام مناطق کشور درزمینه صادرات و مبادلات تجاری وجود دارد که در آن صورت شرایط اقتصادی استان ایلام متحول می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon