اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به تولید است نه واردات

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به تولید است نه واردات

خبرگزاری تسنیم:نماینده مردم تهران با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی هنوز به باور نرسیده گفت:اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی اصالت دهیم باید تولید در این رقابت برتری یابد.در حالی که همواره در بخش صنعت بین دو نگاه تولید یا واردات چالش و نزاع وجود داشته است.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، حسین طلا با بیان این‌که یکی از دلایل عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عدم باور و عدم نیاز آن است،‌ گفت: متأسفانه در حوزه اقتصاد به ویژه در صنعت طی سال‌های سال بین دو نگاه تولید یا واردات چالش و نزاع وجود داشته است.

 

وی افزود: در واقع اگر ما بخواهیم به اقتصاد مقاومتی اصالت دهیم باید تولید را در این رقابت برتری دهیم. اما اگر متأسفانه برخی از نگاه‌های اقتصادی صرف برای کسب درآمد در خصوص واردکنندگان و صاحبان ثروت و قدرت باشند در آن شرایط شاهد عدم موفقیت این موضوع خواهیم بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: واقعیت قضیه این است که ما، واقعیت اقتصاد مقاومتی را در حوزه تولید هنوز باور نکرده‌ایم شعار می‌دهیم، اما باور نداریم.

 

 

طلا خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی متأسفانه دستگاه‌هایی هستند که چوب لای چرخ تولیدکنندگان می‌گذارند و آنها را از هر آنچه که انجام داده‌اند پشیمان می‌کنند، اما باید این باور در نظام اداری، ‌بروکراسی و اقتصادی کشور نهادینه شود تا بتوانیم موفقیت‌هایی کسب کنیم.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه یادآور شد: ملت ایران از زمانی که راه خود را انتخاب کرده و استقلال خود را حفظ کرد. امروز توانسته روی پای خود بایستد. البته از همان روزهای اول کسانی که خود را کدخدای دنیا می‌دانستند اجازه ندادند که ملت ایران به راحتی بتواند به حقوق خود دست یابد و از همین‌رو انواع و اقسام فشارها را در حوزه‌های امنیتی،‌ نظامی، فرهنگی و... وارد کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که امروز با دشمن در حوزه و میدان اقتصادی در حال نبرد هستیم، گفت‌: ادبیات اقتصاد مقاومتی، ادبیات مقابله‌ای است؛ بنابراین وقتی ما شرایطمان اینگونه است باید راهبردهایمان هم به همان سمت حرکت کند. در حالی که ما از خیلی وقت پیش باید نفت را به عنوان یک اهرم آسیب‌پذیر از اقتصاد کشور خارج می‌کردیم که این کار نشد و امروز تا حدودی ما را در تنگنا قرار داده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که از همان ابتدا باید بر روی تولید اعم از کشاورزی،‌ صنعتی و دانش سرمایه‌گذاری می‌کردیم، اظهار کرد: اگر در حوزه تولید محصولات برنامه‌ریزی می‌کردیم موفق می‌شدیم. در حالی که اکنون بسیاری از محصولات ما به ده‌ها کشور در حال صادرات است و ما در حوزه‌هایی مانند ماهواره‌ای و نانو موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: وقتی در حوزه تولیدات علمی توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم نتیجه آن را در کشور و پیشرفت در سطح جهان شاهد بودیم. اما در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صنعت به نظر می‌رسد که نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم. یعنی در هر جایی که متولی آن قوی و موفق بوده، موفقیت‌هایی هم حاصل شده است.

 

طلا با اشاره به این‌که حدود 60 تا 70 درصد صنایع در شهرک‌های صنعتی رو به تعطیلی رفته است،‌ گفت: می‌گویند مشکل ما تحریم است در صورتی که اگر توافق هم انجام شود تنها بخش کمی در حوزه اقتصاد اثر خواهد گذاشت. لذا ما از آنچه که رنج می بریم مربوط به تحریم داخلی است و نیازمند هستیم که بدنه بروکراسی و اداری کشور به حل مشکلات کمک کند.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام /

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon