صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری کفش چین به ایران در ۵ ماه

صادرات 110 میلیون دلاری کفش چین به ایران در 5 ماه

خبرگزاری تسنیم: گمرک چین اعلام کرد در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۱۰ میلیون دلار کفش و ۱۱.۸ میلیون دلار ساعت از این کشور به ایران صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می دهد ایران در 5 ماه نخست سال جاری میلادی 110 میلیون دلار کفش از این کشور وارد کرده است.

واردات قابل توجه کفش چینی به کشور در حالی است که به گفته کارشناسان، صنعت کفش ایران از ظرفیت کافی برای تامین نیاز بازار داخلی برخوردار است و این صنعت به دلیل واردات بی رویه تولیدات کشورهای دیگر در تنگنا قرار گرفته است.

در عین حال واردات کفش چینی به کشور در 5 ماهه نخست 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 42 درصدی داشته است. چین در مدت مشابه سال قبل 192 میلیون دلار کفش به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش، ساعت، ابزار موسیقی، قهوه و ادویه و تنباکو نیز از جمله اقلام وارداتی از چین در 5 ماهه نخست امسال بوده است. واردات انواع ساعت از چین در این مدت 11.8 میلیون دلار گزارش شده که این رقم نسبت به سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

ایران همچنین در ماه های ژانویه تا می 2015 بالغ بر 5.8 میلیون دلار ابزار موسیقی از چین وارد کرده است. واردات ابزار موسیقی از چین نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد کاهش پیدا کرده است.

میزان واردات قهوه و ادویه از چین در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی 3.7 میلیون دلار و میزان واردات تنباکو 7.4 میلیون دلار بوده است. واردات این دو قلم کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افت 27 درصدی و افت 26 درصدی داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه