صفارهرندی: هیچ‌کس حاضر نیست تمامی اعتبار خود را فدای امضای «توافق بد» کند

صفارهرندی: هیچ‌کس حاضر نیست تمامی اعتبار خود را فدای امضای «توافق بد» کند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ گفت: امضای توافق نهایی بسیار حساس است بنابراین هیچ‌کس حاضر نیست تمامی اعتبار خود را فدای امضای «توافق بد» کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در سلسله جلسات بزم اندیشه آستان قدس رضوی، اظهار داشت: در باب رفتارشناسی آمریکا و همراهانش در قبال ایران باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سلطه پیدا کردن بر جهان که پیش از این متعلق به انگلیس بود، امروز از اهداف اصلی آمریکا است، نگرش آمریکا امروز نگرش تصاحب جهان است و تمامی روح این کار در واقع امپریالیسمی است.

صفار هرندی تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که آمریکا به متحدان خود از جمله فرانسه نیز خیانت می‌کند و در اسناد جدید مشخص شده که تلفن‌های آن‌ها را به‌صورت گسترده شنود می‌کرده است.

وی بیان کرد: برخی از سیستم‌های جاسوسی در قدیم در کشور بودند و شاه از آن خبر نداشت، تحقیرکننده‌تر این بود که به ما اجازه دخالت در مسائل امنیتی کشور را نمی‌دادند، البته اقتضای امپریالیسم این است که گاهی به خود و متحدانش نیش می‌زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به "رفتار آمریکا در قبال ما فراز و فرود داشته است" تأکید کرد: نخستین برخوردها را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم اما خیلی زود متوجه شدند که نمی‌توانند جلوی ما را بگیرند.

صفارهرندی بیان کرد: در زمان شاه، آمریکا تصمیم داشت تا با به قدرت رساندن فرح پهلوی به‌عنوان یک چپ‌گرا، او را به عنوان جانشین شاه در ایران معرفی کند. در آن زمانی که آمریکا این تفکرات را در ذهن می‌پروراند، هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد انقلابی با عنوان انقلاب اسلامی شکل بگیرد و تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کند.

وی خاطرنشان کرد: البته آن‌ها برخورد به یک آفت را در جریان این عمل پیش‌بینی کرده بودند اما کماکان تصور داشتند که حتی در صورت برخورد با مشکلی، آن آفت در انتهای تفکرات خود علایقی به غرب دارد، در صورتی که این‌گونه نبود و انقلاب اسلامی توانست این نقشه را منحل و نابود سازد.

صفار هرندی تصریح کرد: از زمانی که امام (ره)، ابتکار عمل کشور را به‌دست گرفت، همواره شاهد بودیم آمریکا به‌دنبال ما آمده، به شکلی که امروزه که فشارهایی بر کشور وارد می‌شود، برخی تصور می‌کنند ابتکار عمل دست آمریکا و متحدانش است در صورتی که با دقت و تیزبینی خواهیم دید سال‌هاست که ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بکارگیری انواع حربه‌ها توسط آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نخستین حربه‌ای که آمریکایی‌ها در کشور مورد استفاده قرار دادند، استفاده از عنصر نفوذی بود که بعدها توسط امام (ره) و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران خنثی و کنار زده شد.

صفار هرندی تاکید کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی بودند که همواره در کشور برای آمریکا کار می‌کردند و در لباس مسئولیت رابطه مستقیمی با آمریکا برقرار کرده بودند. برخی از این افراد همانند نخستین رئیس‌جمهور کشور، جدای از ارتباط مستقیم با آمریکا در دفاتر جاسوسی این کشور دارای کد و مرتبه خاصی بودند.

صفار هرندی گفت: برخی دیگر همانند آقای بازرگان بودند که رابطه خاصی با آمریکا نداشتند اما آن گونه که آن‌ها می‌خواستند، در کشور عمل می‌کردند و این موضوع سبب شده بود تا در آن زمان کمک‌هایی بدون نیت قبلی به آمریکا صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آقای بازرگان در دهه 30 فردی بسیار آرمان‌گرا بود، اما متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از اعتقادات و آرمان‌هایش از بین رفت به‌گونه‌ای که می‌گفت من به جمهوری اسلامی معتقد نیستم، بلکه اعتقاد بنده به جمهوری مسلمانان است.

صفار هرندی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با استعمار، بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود استعمار را به چند شکل متفاوت بیان می‌کنند و مهلک‌ترین و خطرناک‌ترین استعمار را، استعمار فرا نو می‌دانند به شکلی که در این استعمار افرادی که هیچ ارتباطی با استعمارگران ندارند، عقاید و حرکاتی را از خود نشان می‌دهند که تماماً به نفع طرف مقابل ما است.

وی با انتقاد از برخی نگرش‌های امروزی پیرامون ارتباط با آمریکا گفت: متاسفانه امروزه برخی نگرش‌ها به شکلی شده که تصور می‌کنند در صورت عدم برقراری ارتباط با آمریکا زندگی همه تباه می‌شود. همچنین متاسفانه ‌در ‌روزنامه‌های سال‌های اخیر، سخنانی از افرادی چاپ شده که با حضور در دانشگاه‌ها، علیه استقلال کشور سخنرانی کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در رفتارشناسی‌های ایالات متحده و متحدانش همه مشاهده می‌کنند که آمریکا همانند یک سگ است که متحدانش همانند دم آن سگ به دنبالش هستند.

صفار هرندی با اشاره به کدخدا خواندن آمریکا توسط برخی تاکید داشت: برخی از کشورها به کدخدا بودن آمریکا اعتقاد دارند در صورتی که ما با صراحت اعلام می‌داریم زندگی در جهان با کدخدایی آمریکا را به‌هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه "امروز قدرت جهانی در حال تغییر است" گفت: برخی هم‌اکنون منتظر هستند، ببینند در صورت ضعیف شدن آمریکا چه کشوری دارای قدرت می‌شود تا از وی پیروی کنند. خبرها حاکی از آن است که چین در سال گذشته توانسته با رشدی قابل توجه، تولیدات ناخالص خود را به 400 میلیارد دلار بیشتر از آمریکا افزایش دهد که این امر خطری جدی برای هژمونی اقتصادی آمریکا به شمار می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد گروهک‌های تروریستی را یکی دیگر از حربه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها با ایجاد گروهک‌های تروریستی و با گسترش اختلافات قومی، مذهبی و نژادی به‌دنبال این بودند تا شورش‌هایی را در اقصی نقاط کشور به‌وجود بیاورند که خوشبختانه این نقشه هم برملاشد.

صفار هرندی با بیان این مطلب که "اما این حربه‌ها پایان نیافت تا اینکه آمریکا با به وجود آوردن جنگ‌های منطقه‌ای به‌دنبال سرنگونی کشور ایران بود" خاطرنشان کرد: اگر اسناد جنگ را باری دیگر بازبینی کنیم، خواهیم دید که این مشاور امنیت ملی آمریکا است که در دیدار با صدام از وی خواسته مشکلاتی از قبیل جنگ را در منطقه ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش انتخابات را یکی از مهمترین فضاهای فعالیت دشمنان خواند و افزود: انتخابات با دارا بودن فضای دموکراسی سبب می‌شود تمامی حزب‌هایی که قبلاً سکوت کرده بودند، به میدان بیایند و در این بین برخی بیگانگان نیز با ورود به این عرصه به‌دنبال ایجاد تشنج و یا رسیدن به اهداف خود هستند.

وی با اشاره به تبحر خاص آمریکا در ایجاد تشنج در انتخابات کشورهای جهان گفت: از آن جایی که در زمان انتخابات هیاهوی خاصی به وجود می‌آید، بیگانگان می‌توانند با سوءاستفاده از این فضا به‌دنبال ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی بیان کرد: آن‌ها در این‌گونه انتخابات برای افرادی خاص تبلیغ خواهند کرد و در صورتی که آن افراد و یا فرد انتخاب شوند به سراغ برنامه‌های دیگر برای اجرای نقشه‌های خود، توسط آن افراد در کشور می‌روند، در صورتی که در انتخابات شکست بخورند با به وجود آوردن شبهه‌هایی همانند تقلب، فضای انتخابات را متشنج می‌کنند.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین راهی که برای آمریکا در پیش مانده، همین مذاکرات بود اما آن‌ها در مذاکرات نیز به‌دنبال رفتارهای خصمانه خود هستند و از عملکرد ظلم جویانه خود پا پس نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه "سیاست «ادامه جنگ» آمریکا به گونه‌ای است که اگر نتوانستند در انقلاب‌های رنگی، انتخابات و تحریم‌ها به کشور ضربه وارد کنند، پای میز مذاکره این اهداف را محقق کنند" تصریح کرد: ما توانستیم با سنگ‌های خود که همان سانتریفیوژها هستند در برابر استکبار بایستیم و آن‌ها را متقاعد کنیم که با ما بر سر یک میز بنشینند و به خواسته‌های ما جامه‌ عمل بپوشانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروزه در ادبیات آمریکا و متحدانش به کشورهایی که قواعد آمریکا را انجام ندهند و زیر نفوذ آن‌ها نباشند «تروریسم» می‌گویند. امروز ‌دیپلمات‌های ما در ژنو و لوزان از دارایی‌هایی که شهدای هسته‌ای ما کسب کرده‌اند بهره می‌برند.

وی ‌با اشاره به نتیجه پایانی مذاکرات اظهار داشت: امکان رسیدن به یک توافق خوب بسیار ناچیز است چراکه ما بر تمامی حق و حقوقات خود ایستاده‌ایم و به نظر نمی‌رسد آمریکا از خواسته‌های بی‌شرمانه خود دست بردارد.

صفار هرندی تصریح کرد: امضای توافق نهایی بسیار حساس است بنابراین هیچکس حاضر نیست تمامی اعتبار خود را فدای امضای توافق بد کند، در صورتی که حتی یک درصد توافق بد و خارج از اصول صورت بگیرد، همگان باید بدانند این کشور صاحب دارد و در برابر این موضوع سکوت نخواهند کرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت وحدت میان اصولگرایان گفت: انتخابات محصول عمل قشرهای مختلف جامعه است و در صورتی که فعالیت‌ها به‌دور از اتحاد باشد، نمی‌توان انتظار داشت نتیجه خوبی کسب کرد. در این جریان، تجزیه‌شدن به‌منزله باختن و شکست است بنابراین در هیچ زمینه‌ای نباید تفرقه را به‌عنوان یک قوت به شمار بیاوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "مردم یک جناح متفرق را دوست ندارند" تاکید کرد: خوراک سیاسی و فعالیت کنونی اصولگرایان باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی جراحات به‌وجود آمده در آن را بهبود ببخشد.

صفارهرندی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با تشکل یکتا گفت: به‌نظر بنده اکثر اعضای این حزب انسان‌های متدین و انقلابی هستند که باید منتظر ماند و عملکرد آن‌ها را مشاهده کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon