افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمان

افزایش 20 درصدی نرخ سرویس مدارس کرمان

خبرگزاری تسنیم: در نشست شورای شهر کرمان افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرمان، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌‌ی شورا در این نشست با اشاره به تعیین نرخ سرویس مدارس گفت: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی 94 – 95، نسبت به سال تحصیلی گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرد.

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز به نامه‌ شهردار کرمان مبنی بر افزایش مهلت تشویق برای مالکان حاشیه‌ بولوار «شهید صدوقی» اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه‌ پیشین شورا، در راستای بهسازی بولوار «شهید صدوقی»، برای مالکان حاشیه‌ این بولوار 20 درصد تشویق در عوارض نوسازی تعیین شده بود که مهلت آن شش‌ماهه بود و شهردار کرمان درخواست کرده تا این مدت تا پایان امسال تمدید شود.

ابوالقاسم سیف‌الهی  نیز در این مورد گفت: با توجه به این‌که اسناد برخی مالکان این محدوده مشکل داشته، رفع مشکل اسناد طول کشیده و اکنون مالکان برای استفاده از 20 درصد تشویق مراجعه می‌کنند.

شهردار کرمان خواستار تمدید مصوبه‌ پیشین شورای اسلامی شهر کرمان در مورد املاک حاشیه‌ بولوار «شهید صدوقی» شد و گفت: تا پایان امسال بولوار «شهید صدوقی» به‌طور کامل به‌سازی می‌شود.

در ادامه، اعضای شورا با تمدید این مصوبه تا پایان امسال موافقت کردند.

هم‌چنین مقرر شد املاکِ تا عمق 150 متر در صورتی که دارای یک سند و یک مالک باشند نیز مشمول 20 درصد تخفیف شوند.

علی‌اکبر مشرفی  هم در این نشست، به موضوع بررسی وضعیت املاک محدوده‌ی قلعه‌های «دختر» و «اردشیر» اشاره کرد و گفت: قرار بود شهرداری 236 هکتار از املاک محدوده‌ی قلعه‌های «دختر» و «اردشیر» را تملک کند که به‌دلیل کمبود منابع مالی بخشی از آن باقی مانده است.

رییس کمیسیون مسایل کلان شهر با بیان این‌که شهرداری تقاضا کرده 53 هکتار از این محدوده از طرح تملک خارج شود تا صاحبان املاک بتوانند براساس ضوابط میراث فرهنگی نسبت به اصلاح ساختمان خود اقدام کنند، گفت: این موضوع در کمیسیون مسایل کلان شهر بررسی و مقرر شد؛ چون طرح قلعه‌های «دختر» و «اردشیر» ملی است، با استانداری مکاتبه شود تا اگر استانداری توانست منابع مالی طرح را تامین کند، شهرداری طرح را ادامه دهد و در غیر این صورت، 53 هکتار از املاک این محدوده، از طرح خارج شود.

تقاطع غیرهم‌سطح «سیدی» و تامین منابع مالی این پل نیز از دیگر موضوعاتی بود که مشرفی به آن اشاره کرد که پس از بررسی موضوع توسط اعضای شورا مقرر شد وضعیت تامین منابع مالی پل «سیدی» در نشست فوق‌العاده‌ی آینده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان مجدداً بررسی شود.

کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست در خصوص میزان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی سوال کرد.

شهردار کرمان نیز میزان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را حدود 17 میلیارد تومان دانست و گفت: در این خصوص هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon