جزئیاتی از «عسلویه دوم» در منطقه اقتصادی خواف خراسان‌رضوی

جزئیاتی از «عسلویه دوم» در منطقه اقتصادی خواف خراسان‌رضوی

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از «عسلویه دوم» در منطقه اقتصادی خواف را تشریح کرد.

محمود نگهبان‌سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: شهرستان خواف چند ظرفیت ویژه دارد که آن را نسبت به بقیه شهرستان‌های خراسان‌رضوی مجزا کرده است.

وی تصریح کرد: معادن عظیم و بی‌نظیر سنگ‌آهن با ظرفیت بیش از یک میلیارد و 200 هزار تن و استقرار 10 کارخانه کنسانتره و گندله در این منطقه از جمله این ظرفیت‌ها است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دیگر ظرفیت‌هایی که سبب شده لقب «عسلویه دوم» به خواف اطلاق شود، اظهار داشت: ظرفیت دوم این منطقه نیروی خدادادی باد است؛ بهترین تونل باد دنیا در منطقه نشتیفان وجود دارد و شرکت‌های متعددی برای استفاده از این انرژی می‌توانند در این منطقه حاضر شوند.

نگهبان سلامی افزود: برنامه ریزی‌ها برای تأسیس یک مزرعه بادی بزرگ که در فاز نخست 1000 مگاوات برق تولید می‌کند در دست انجام است. همچنین وجود مرز مشترک و همجواری با کشور افغانستان از دیگر دلایلی است که می‌تواند توسعه منطقه و رونق و آبادانی آن را به‌همراه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تأکید کرد: برای توسعه ارتباطات با کشور افغانستان و استفاده از این مرز مشترک، اعتبارات مناسبی برای انجام راه‌آهن خواف ــ سنگان ــ هرات در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

نگهبان‌سلامی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در مورد تشکیل منطقه اقتصادی ویژه خواف اظهار داشت: ایجاد این منطقه ویژه ظرفیت مناسبی از جهت رشد گمرکات در اختیار استان خراسان رضوی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon