قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت‌جهانی نفت تحت تاثیر تحولات یونان در معاملات امروز با یک دلار کاهش نسبت به جلسه قبلی به ۶۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه طلبکاران حاضر به تمدید بسته کمک مالی به یونان نشدند و دولت این کشور محدودیت های پولی را به اجرا گذاشت، با رسیدن قیمت نفت خام آمریکا به زیر 59 دلار و پایین ترین رقم در حدود 3 هفته اخیر، قیمت نفت بیش از یک دلار کاهش یافت.
بازارهای مالی با افت مواجه شده و ارزش یورو به پایین ترین رقم در حدود یک ماه گذشته رسید. ارزش سهام در آسیا نیز به دلیل قوت گرفتن احتمال خروج یونان از حوزه یورو، در حال کاهش است.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تا جایی که به بازار نفت مربوط می شود، احتمال کاهش قیمت وجود دارد... اگر وضعیت بدتر شود، موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که در اوایل جلسه امروز به 62 دلار و 20 سنت یعنی پایین ترین رقم یک هفته اخیر رسیده بود، با یک دلار کاهش نسبت به جلسه قبلی به 62 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه 6 سنت افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رسیدن به رقم 58 دلار و 56 سنت در اوایل جلسه امروز که پایین ترین رقم از 9 ژوئن تاکنون بود، با یک دلار کاهش به 58 دلار و 63 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات روز جمعه 7 سنت کاهش یافته بود.
موسسه فیلیپ فیچرز اعلام کرد، پیش بینی می شود قیمت نفت این هفته به دلیل وضعیت یونان و مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران شکننده باشد.
انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی منجر به تعلیق تحریم ها خواهد شد و به تهران اجازه خواهد داد تا صادرات نفت خود را افزایش دهد و این موجب افزایش هر چه بیشتر فزونی عرضه در بازار خواهد بود.
انتهای پیام/ 104

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه