حماس: حمله به کشتی آزادی غزه بیانگر خوی «وحشیگری اسرائیل» است

حماس: حمله به کشتی آزادی غزه بیانگر خوی «وحشیگری اسرائیل» است

خبرگزاری تسنیم: جنبش حماس یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اولین کشتی از سومین ناوگان آزادی غزه و توقیف آن را محکوم و تأکید کرد که این اقدام اسرائیل تصویری از وحشیگری این رژیم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سامی ابوزهری سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یورش نیروی دریایی اسرائیل به یکی از کشتی‌های سومین ناوگان آزادی غزه و توقیف آن نقض قوانین بین المللی است.

وی تأکید کرد: ربودن فعالان و حامیان ملت فلسطین و جلوگیری از ورود کشتی به نوار غزه به‌منزله اصرار اسرائیل بر محاصره غزه است که این وضعیت، تصویری از وحشیگری اسرائیل است.

ابوزهری از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی خواست تا به سکوت خود پایان داده و مسئولیت خود را درقبال این جرم رژیم اسرائیل ایفا کنند.

وی تصریح کرد: پیام ناوگان آزادی غزه رسید. این کشتی موفق شد جنایت محاصره علیه غزه را برملا و اشغالگران اسرائیلی جنایتکار را پیش چشم دشمنان رسوا کند.

نیروهای کماندوی دریایی ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه به اولین کشتی "ناوگان سوم آزادی غزه" به‌نام "مریان" نزدیک سواحل نوار غزه یورش و آن را با خود به بندر اشدود در فلسطین اشغالی بردند.

به‌‌گفته منابع ارتش رژیم اسرائیل، انتظار می‌رود که این کشتی در طول 12 تا 24 ساعت آینده براساس شرایط آب و هوایی وارد بندر اشدود شود.

بر پایه این گزارش، رژیم اسرائیل فعالان حاضر در کشتی مریان را بعد از ورود به بندر اشدود بازجویی کرده و سپس به فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو برده از طریق هوایی از فلسطین اشغالی اخراج خواهد کرد.

محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس، رابرت مارتین فعال استرالیایی، تیریزا فورکادس راهبه اسپانیایی، رابرت لاف لایس فعال کانادایی و باسل غطاس عضو عرب کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل از جمله آنها هستند.

ناوگان سوم آزادی غزه متشکل از پنج کشتی است که قرار است در روزهای آینده وارد سواحل غزه شوند. در مجموع 70 فعال و همبستگی کننده با ملت فلسطین سرنشینان این پنج کشتی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان