۴۵۰ میلیون دلار فاینانس برای خط دوم قطار شهری شیراز تصویب شد


450 میلیون دلار فاینانس برای خط دوم قطار شهری شیراز تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دولت برای خط دوم قطار شهری شیراز ۴۵۰ میلیون دلار فاینانس تصویب کرده است.

غلام‌مهدی حقدل در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از تصویب 450 میلیون دلار فاینانس برای خط دو قطار شهری شیراز خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه با یک شرکت بزرگ چینی مذاکره شده است و نزدیک به یک سال طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه خط دو قطار شهری شیراز از شهرک بهارستان(میانرود) آغاز شده و پس از عبور از میدان بسیج و میدان آزادی تا کلبه سعدی شیراز ادامه دارد افزود: برای افزایش خط سه قطار شهری شیراز به طول 10 کیلومتر به امتداد خط یک برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه جمعیت شهر شیراز در حال افزایش است و شهر به سمت غرب گسترش یافته و شهرک‌های جدیدی به آن افزوده شده است خاطرنشان کرد: خط سه قطارشهری شیراز نیاز این شهر است و در صورت موافقت دولت ساخت این خط نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

حقدل با بیان اینکه اگر دولت برای ساخت خط سه قطار شهری شیراز مجوز دهد این خط در ادامه توسعه خط یک طراحی و اجرا می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه خط سه نیاز به حفاری ندارد و عملیات ساخت روی زمین کار می‌شود زمان زیادی برای ساخت صرف نمی‌شود.

وی با اشاره به قانون دولت مبنی بر اینکه در هر کلان‌شهر برای ساخت بیشتر از دو خط قطار شهری مجوز نمی‌دهند بیان کرد: خط سه قطار شهری شیراز به خط یک متصل می‌شود و شهرک‌های غرب شیراز را به خط یک متصل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دو قطار شهری شیراز آغاز شده و در حال حاضر دستگاه‌های مختلف وارد خط شده است عنوان کرد: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است که براساس قرارداد معادل 500 میلیارد تومان فاینانس کار کرده و به ازای آن زمین و مجوز دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon