اختصاص ۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از بخش تولید و کشاورزی کشور

اختصاص 320 هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از بخش تولید و کشاورزی کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: در سال جاری ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی از تولید و در بخش کشاورزی در اختیار داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مرتضی شهید زاده پیش از ظهر امروز در بازدید طرح‌های ترمینال پسته سیرجان و نشست شرکت پسته اظهار داشت: سال گذشته 260 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی  پرداخت در سال جاری 320 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی از تولید و در بخش کشاورزی در اختیار داریم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی بیان کرد: امید است بتوانیم با همکاری کشاورزان و تولید کنندگان در بحث اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم مد نظرشان است قدم برداریم.

شهیدزاده افزود: امسال در صندوق بیمه محصولات کشاورز یک هزار و صد میلیارد تومان در نظر گرفته شده که پس از تخصیص به خسارت‌دیدگانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند پرداخت می‌شود.

وی از حمایت انتقال آب از خلیج فارس به بخش کشاورزی در استان کرمان و سایر مناطقی که این طرح انتقال عملیاتی می‌شود خبر داد و گفت: از این طرح 40 درصد را در سهام بانک کشاورزی داریم و راه‌های شتاب بخشیدن به اجرا و اتمام طرح را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم کمبود اب را در کشاورزی کمک کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی اولویت اعتبارات به سیرجان را در بخش پسته عنوان کرد و افزود: با نشستی که در شرکت پسته سیرجان داشتیم برای جلوگیری از افت قیمت پسته کمک‌های مالی را به همین منظور به سیرجان داریم.

وی گفت: ما شرایط را برای پرداخت معوقات کشاورزانی که معوقه بانکی در بانک کشاورزی دارند آسان کرده‌ایم و بدهکاران با پرداخت درصدی مشمول بخشش و تسهیلات جهت پرداخت بدهی خود می‌شوند.

در ادامه این بازدید شهباز حسن پور اظهار داشت: بانک کشاورزی در بخش تسهیلات بهترین عملکرد در استان کرمان و این شهرستان داشته و یکی از معضلات استان بحث کم آبی است که با همکاری بانک کشاورزی و سه کنسرسیوم از شرکت‌های بزرگ انتقال اب به مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر ادامه دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیرجان دارای 108 ترمینال ضبط پسته و 160 نفر تاجر پسته است، بیان کرد: تاکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امسال کشاورزان در فروش پسته خود شتاب نداشته باشند.

وی افزود: همه کسانی که در استان کرمان در بانک کشاورزی معوقه بدهی دارند 20 درصد از وام خود را بپردازند تا شرایط تقسیط یا تسهیلات جدید فراهم شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon