عربستان حامی تروریسم و عامل جنایت علیه شیعیان ۴ کشور است

عربستان حامی تروریسم و عامل جنایت علیه شیعیان 4 کشور است

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده اهل سنت پارلمان عراق تاکید کرد رژیم سعودی سردمدار و حامی تروریسم در منطقه خاورمیانه است و علیه شیعیان چهار کشور جنایت مرتکب می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،"مثال الآلوسی" عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد عربستان سعودی حامی تروریسم در منطقه خاورمیانه است و عملیات تروریستی این کشور، شیعیان چهار کشور عربی را هدف قرار داده است.

الآلوسی که با الغدپرس گفت و گو می کرد، اظهار داشت این که عامل انفجار کویت (جنایت کشتار شیعیان روزه دار) سعودی باشد، چیز عجیب و شگفت آوری نیست، زیرا بیشتر انفجارهای کشورهای عربی را سعودی ها انجام می دهند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس این موضوع(سعودی بودن عامل این جنایات) را مخفی می کردند و بر آن سرپوش قرار می دادند، اما آن چه در کویت رخ داد را نمی توان مخفی کرد و بر آن سرپوش قرار داد.

وی خاطر نشان کرد، با آشکار شدن دلایل روشن و واضح برای جهانیان مبنی بر این که ریاض حمایت مالی و لجستیکی از تروریست ها را در خاورمیانه برعهده دارد، عربستان سعودی مسئول کامل حمایت از تروریسم است.

این سیاستمدار اهل سنت عراق تاکید کرد مسئولیت بزرگی بر عهده شاه سعودی است که آیا چیزی را تغییر خواهد داد یا همچنان شیوه شاه سابق را ادامه خواهد داد.

آلوسی به عربستان سعودی درباره موج فروپاشی داخلی در صورت تغییر ندادن سیاست هایش هشدار داد و گفت: شورای همکاری خلیج فارس هم با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد، زیرا عملیات تروریستی مورد حمایت عربستان، یک عملیات صرفا طایفه ای است و فقط شیعیان را در کشورهای بحرین، یمن، عراق و کویت هدف قرار می دهد.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از رژیم سعودی خواست با بازنگری در سیاست های کنونی، شیوه میانه روی و اعتدال را در پیش بگیرد، زیرا هویت حمایت از تروریسم در حال حاضر، ماهیتی سعودی دارد.

آلوسی همچنین از سیاستمداران شیعی عراق خواست به کشورهای عربستان و قطر سفر نکنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت