توکلیان: آزادکاران تمرین فرنگی می‌کنند تا جسارت‌شان بیشتر شود

توکلیان: آزادکاران تمرین فرنگی می‌کنند تا جسارت‌شان بیشتر شود

خبرگزاری تسنیم: مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: آزادکاران کشورمان این روزها تمرین کشتی فرنگی می‌کنند تا جسارت‌شان بیشتر شود.

امیر توکلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اردوی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اظهار داشت: در اردوی قبلی و بعدی قصد داریم بیشتر روی دستان کشتی‌گیران کار کنیم تا از این لحاظ نیز آنها به آمادگی مطلوبی دست یابند.

وی افزود: در شرایط کنونی کشتی دنیا روی کشتی‌گیران ایرانی متمرکز شده‌اند و ما نیز باید تلاش خودمان را انجام دهیم تا با سبک و سیاق جدیدی روی تشک برویم. قوی شدن کار با دست یکی از راهکارهای اصلی مقابله با رقیبان است و حتی ما به آزادکاران تمرینات کشتی فرنگی می‌دهیم تا جسارت آنها برای مبارزات بیشتر شود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان خاطرنشان کرد: در سال قبل از المپیک قرار داریم و امسال برای گرفتن سهمیه کارمان دشوار است. کار بزرگ نیاز به تدارکات بزرگ دارد و دولت‌مردان نیز اگر نگاه ویژه نداشته باشند به مشکل می‌خوریم.

توکلیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی دلیل اعزام به تورنمنت‌های دیگر چیست، عنوان کرد: تنها بحث محک مطرح نیست و برخی زا ایرادات در تورنمنت‌ها برطرف می‌شود. میدان‌های خارجی بهترین فرصت است تا کشتی‌گیران با سایر نفرات سرشاخ شوند و در جو مسابقات قرار بگیرند. البته برای ما در چند وزن نتایج حاصل نیز حائز اهمیت خواهد بود تا شناسایی بهتری بدست آوریم.

وی در خصوص حضور مهدی تقوی و احسان لشگری در اردو نیز تصریح کرد: تقوی در جام اوپن اول شد و در مسابقات باشگاه‌های جهان نیز روی تشک رفت. او تابع قانون بود و در انتخابی نیز حضور پیدا کرد و به اعتقاد من نشان داد که هنوز هم در اندیشه موفقیت به سر می‌برد. او مدال‌دار جهان است و در فاصله 15 ماه تا آغاز المپیک او می‌خواهد در المپیک نتیجه خوبی کسب کند تا با خاطره خوب با کشتی خداحافظی کند.

مربی مشهدی کشورمان ادامه داد: احسان لشگری نیز از زمانی که پایش را عمل کرده شرایط بهتری دارد و او نیز با تمرینات بیشتر می‌تواند بازهم دوبنده تیم ملی را به دست آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon