«گوشی تلفن نو» راز قتل پیرزن را فاش کرد


«گوشی تلفن نو» راز قتل پیرزن را فاش کرد

خبرگزاری تسنیم: با پیدا شدن ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه گران‌قیمت در منزل مادر و دختری که مظنون به قتل پیرزن تنها بودند، راز این جنایت فاش شد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، حدود ساعت 2 بامداد روز نوزدهم اردیبهشت بود که اهالی بولوار طبرسی شمالی مشهد با مشاهده دود غلیظی که از منزل پیرزن همسایه بیرون می‌آمد با نیروهای آتش‌نشانی تماس گرفتند و خود نیز برای اطفای حریق وارد عمل شدند. دقایقی بعد در حالی که مأموران آتش‌نشانی در حال اطفای شعله‌های آتش بودند ناگهان میان دودهای غلیظ جسد پیرزنی نمایان شد که دست و پاهایش بسته بود و این امر حکایت از وقوع جنایتی هولناک داشت. بنابراین با تماس مأموران انتظامی و با توجه به اهمیت ماجرا قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد) شبانه به محل وقوع جنایت رفت و بدین ترتیب تحقیقات قضایی در این باره آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که افرادی به‌منظور سرقت وارد منزل پیرزن شده و پس از کشتن وی طلاها و مبالغی وجه نقد را به سرقت برده‌اند چرا که پیامک موجود در گوشی تلفن همراه پیرزن نشان می‌داد او مبالغی را به‌تازگی از بانک برداشت کرده است. همچنین ادامه تحقیقات در محل وقوع جنایت بیانگر آن بود که سارق یا سارقان شیلنگ گاز آبگرمکن منزل را بریده‌اند و با رسیدن گاز به شعله روشن سماور آشپزخانه منزل پیرزن دچار آتش‌سوزی شده است.

این در حالی بود که پیرزن تنها در یک منزل حدود 60متری زندگی می‌کرد و به همسایگانش گفته بود قصد سفر به عتبات عالیات را دارد. این گزارش حاکی است: قاضی ویژه قتل عمد پس از انجام تحقیقات میدانی و با توجه به سرنخ های موجود دستور داد تا این پرونده در اداره جنایی پلیس آگاهی و توسط کارآگاهان زبده پی‌گیری شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح این پرونده جنایی به خراسان گفت: پس از ارسال این پرونده به پلیس آگاهی گروهی از کارآگاهان ورزیده دایره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) مأمور دستگیری دزدان جانی شدند و بدین ترتیب تحقیقات فنی و تخصصی در این باره آغاز شد. سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات پلیسی و بررسی سرنخ های موجود به زنی مشکوک شدند که چند ساعت قبل از جنایت اطراف منزل پیرزن مشاهده شده بود. این زن که در همسایگی پیرزن تنها و در کوچه‌ای بالاتر سکونت داشت به‌عنوان تنها مظنون این جنایت با صدور دستوری از سوی قاضی صفائیان (قاضی شعبه 208 دادسرای مشهد) بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما او ضمن انکار قتل گفت: پیرزن اهل شمال کشور بود و از آن منطقه رب‌انار برای فروش می‌آورد و به‌صورت نقد و اقساط به همسایگان می‌فروخت، آن شب هم من برای دادن قسط به منزل پیرزن رفتم. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: اما پیگیری کارآگاهان با شگردهای تخصصی نشان می‌داد که زن 35ساله تا حدود ساعت یک بامداد در منزل پیرزن حضور داشته است. مظنون این حادثه در مواجهه با اسناد و مدارک جمع‌آوری شده نیز گفت: پس از آن که از منزل پیرزن بیرون آمدم دختر 19ساله‌ام را به درمانگاه بردم و دوباره حدود ساعت یک شب بود که از نزدیک منزل پیرزن عبور کردم.

سرهنگ کارآگاه بیدمشکی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که اظهارات زن جوان و دختر 19ساله‌اش با تناقضاتی روبه‌رو شد و به همین دلیل نیز کارآگاهان منزل مظنون را بدون حضور خودش و با دستور قضایی مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی 2 گوشی تلفن همراه گران‌قیمت که به‌تازگی خریداری شده بود کشف شد اما زن جوان که گوشی قدیمی خود را در دست داشت ادعا می‌کرد که گوشی دیگری ندارد. وی افزود: وقتی افسر پرونده گوشی تلفن نو را مقابل وی گذاشت دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل پیرزن اعتراف کرد. او گفت: از یک هفته قبل نقشه قتل پیرزن را کشیدم چون می‌دانستم او قصد عزیمت به کربلا را دارد و پول زیادی جمع‌آوری کرده است، به همین خاطر شب حادثه با دخترم به منزل پیرزن رفتیم. او ما را به خوردن «اشکنه» (غذای محلی) دعوت کرد، من هم داخل غذای او حدود 30 عدد قرص خواب‌آور ریختم، دقایقی بعد پیرزن گفت: "سرم گیج می‌رود، بهتر است دست و صورت و پاهایم را در حمام بشویم" اما او مقابل در حمام به زمین افتاد که در این لحظه من روسری را دور گردنش پیچیدم و دخترم نیز پاهای او را گرفت که تکان نخورد، پس از آن هم دست و پایش را بستیم. وقتی او خفه شد طلاهایش را از داخل کشوی کمد به‌همراه مقداری وجه نقد برداشتیم و من برای آنکه آثار جنایت را از بین ببرم شیلنگ گاز آبگرمکن را بریدم تا در حادثه آتش‌سوزی همه‌چیز عادی جلوه کند. سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: پس از اعترافات صریح متهمان، آنان برای ادامه تحقیقات و کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی با صدور دستور قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند که بررسی‌ها در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon