فرانسه برای از سرگیری همکاری تجاری با ایران آماده می‌شود

فرانسه برای از سرگیری همکاری تجاری با ایران آماده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: در حالی که به نظر می‌رسد ایران و قدرت های جهانی به زودی به توافق هسته‌ای دست خواهند یافت، فرانسه برای از سرگیری همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تهران آماده می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، حدود 100 شرکت فرانسوی قصد دارند در قالب یک هیات تجاری در ماه سپتامبر برای بررسی فرصت های کسب و کار به تهران سفر کنند.

یک دیپلمات فرانسوی نیز در مصاحبه با رویترز تاکید کرد که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه قصد دارد مدت کوتاهی پس از امضای توافقنامه هسته ای و عادی شدن روابط با ایران، به تهران سفر کند.

دیپلمات های فرانسوی نیز با تجار و بازرگانان دیدار داشته و به آنها گفته اند که هیچ زمانی برای از دست دادن برای آماده شدن در برقراری مجدد روابط اقتصادی با ایران ندارند.

بر اساس آمارهای رویترز، حجم مبادلات تجاری ایران و فرانسه در سال 2011 میلادی به بیش از 3.4 میلیارد دلار رسیده ولی این رقم در سال 2013 میلادی تحت تاثیر تحریم های بین المللی به کمتر از 556 میلیون دلار کاهش یافته است.

یک مقام ارشد فرانسوی گفت: همه با اشتیاق به دنبال برقراری رابطه تجاری با ایران هستند. ایران یک بازار مهم است.

ولی برخی مقام های رسمی بر این باورند که فرانسه هنوز سرمایه گذاری زیادی در کشورهای عربی منطقه خلیج فارس مثل عربستان سعودی انجام می دهد که روابط خصمانه ای با ایران دارد. میزان فروش تسلیحات نظامی فرانسه به کشورهای عربی خلیج فارس طی سال گذشته به بیش از 15 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان