فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی باید برگرفته از درس‌های قرآنی باشد‌

فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی باید برگرفته از درس‌های قرآنی باشد‌

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی باید برگرفته از درس‌های قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی جنتی با ابراز امیدواری از اینکه با کمک مؤسسات قرآنی بتوانیم در تحقق آرمان رهبر معظم انقلاب یعنی دستیابی به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گام برداشته و موفق شویم، اظهار داشت: تربیت حافظ و نوآموزان و فعالان قرآنی و فراهم کردن بستر رشد در عرصه قرآن از جمله مواردی است که در رأس برنامه‎های وزارت ارشاد قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را نوید بخش فرهنگ بیداری برای انسان‎ها دانست و افزود: قرآن کتابی است که انسان را از تاریکی‎ها نجات داده و به سوی نور هدایت می‎کند.

وی با بیان اینکه تلاوت و قرائت قرآن امری مفید، اما مهم‎تر از آن تدبر و تفکر در آیات قرآن است، افزود: آنچه می‌تواند انسان را از بلایا و شیاطین حفظ کند، عمل به قرآن است از همین رو باید قرآن در زندگی انسان نمود عینی داشته باشد.

وی قرآن را شفای روح و نفس انسان برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‎های قرآن تنها بخش کوچکی از عظمت این کتاب آسمانی را نشان می‎دهد، زیرا قرآن کتابی است که برای همه دوران‌ها و سنین درس زندگی دارد و همه می‎توانند از این اقیانوس بی‎کران رحمت الهی استفاده کنند.

جنتی با اشاره به اینکه در عصر حاضر برای مقابله با ناهنجاری‎ها، مشکلات، دشواری‎ها و رهایی از گرفتاری‎ها بیش از هر زمان دیگر نیاز به تمسک قرآن و اهل بیت(ع) داریم، ادامه داد: برای رسیدن به یک جامعه اسلامی و عاری از هرگونه زشتی باید به سخنان پیامبر اسلام(ص) در زمینه تمسک به قرآن و عترت عمل کنیم و در حال حاضر تنها راه نجات آشنایی با سیره اهل بیت(ع) و عمل به قرآن است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ارائه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی افزود: باید از قرآن در تمام زمینه‌های اجتماعی کمک گرفت، باید تمام فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگرفته از درس‌های قرآنی باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon