جمعی از مسئولان استان مرکزی با خانواده‎های شهدا دیدار کردند

جمعی از مسئولان استان مرکزی با خانواده‎های شهدا دیدار کردند

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت حوادث هفتم و هشتم تیرماه سال ۶۰ استاندار مرکزی، معاونان و مسئول روابط عمومی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به‌دیدار خانواده ۸ شهید در روستای غیاث آباد رفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به‌مناسبت حادثه 7 تیرماه 60 و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش و 8 تیرماه، بمباران شیمیایی سردشت، نخستین شهر قربانی سلاح‎های شیمیایی و بزرگداشت شهدای عملیات رمضان و شهدای گردان شهید ناصر بختیاری فرمانده لشکر 17 علی‌بن ابیطالب جمعی از مسئولان استانی و شهرستان فراهان به خانواده‎های 8 تن از شهدای روستای غیاث آباد سر زدند.

در این روستا خانواده سه شهید والامقام محسن، عبدالله و قاسم رُست و شهید علی اصغر فراهانی از جمله شهدایی بودند که از آنها بازدید به عمل آمد و استاندار مرکزی لوح تقدیری به همراه هدیه‎ای به خانواده‎های این عزیزان تقدیم کرد.

در این مراسم سردار داود غیاثی‌راد با قرائت پیام سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به خانواده‎های شهدا گفت: سرلشکر ایزدی سلام خود را به خانواده‌های شهدای عملیات رمضان از جمله شهید تقی غیاث آبادی، شهید علیرضا مکی، شهید قاسم غیاث‌آبادی و شهید قاسم قهیه‎ای و دیگر شهیدان گردان شهید ناصر بختیاری که در سال 61 در عملیات رمضان رشادت‎های بسیاری از خود نشان داده و به شهادت نائل آمدند، رساند.

معاون روابط عمومی و ارتباطات اشراف ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهید سرتیپ ناصر بختیاری شهید شاخص شهرستان شازند بوده که فرمانده فرمانده لشکر علی بن ابی طالب بود، این شهید بزرگوار پس از اصابت گلوله تانک بعثی‎ها به بدن او، ضمن به شهادت رسیدن وی، دستش در اثر انفجار، بیش از 100 متر دورتر از تن پاکش در سرزمین فکه در خاک عراق پیدا شده و با تشریفات اسلامی در همانجا به خاک سپرده می‌شود.

سردار غیاثی راد در ادامه به فاجعه بمباران شیمیایی مردم مظلوم سردشت و شهادت بسیاری از اهالی این شهر و شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان در حادثه بمب‎گذاری منافقان پرداخت و افزود: المان شیمیایی مردم سردشت از سوی بنیاد حفظ اثار تهیه شده بود در ورودی سردشت نصب و پیام سرلکشر فیروز‌آبادی در آن مراسم قرائت شد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: برای بنده توفیقی است که به دیدار خانواده‎های شهدا رفته و دست پدران آن‌ها را ببوسیم و در این ایام عبادات خود را مضاعف کنیم و در خدمت خانواده‎های شهدا باشیم.

محمود زمانی قمی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت شهید بهشتی و شهدای سردشت گفت: دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب و حفظ ناموس و مملکت از جمله آرمان‌های ارزشمند شهدا و ایثارگران است که در راه پایداری آن از جان و مال خود گذشتند.

سپس با حضور استاندار پل زیرگذر ارتباطی با گلزار شهدای غیاث آباد و سالن اجتماعات بزرگداشت ویژه این روستا افتتاح شد، همه جمع حاضر بر سر قبور شهدا رفته و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon