وزارت خارجه آمریکا بخش دیگری از ایمیل‌های کلینتون را منتشر می‌کند

وزارت خارجه آمریکا بخش دیگری از ایمیل‌های کلینتون را منتشر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا قصد دارد امروز سه شنبه بخش دیگری از ۵۵ هزار صفحه ایمیل مربوط به هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور را که مربوط به حملات تروریستی به بنغازی لیبی در سال ۲۰۱۲ میلادی است، منتشر کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت آمریکا بخش جدیدی از ایمیل های هیلاری کلینتون که مربوط به حملات تروریستی 2012 میلادی در بنغازی لیبی است را منتشر می کند.

وی در ادامه افزود: تعداد زیادی ایمیل وجود دارد که ما در حال بررسی آن هستیم.

در مارس 2015 میلادی هیلاری کلینتون و تیمش متهم به فقدان شفافیت در خصوص حوادث بنغازی شدند. این اتهام پس از آن مطرح شد که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی خود برای انجام کارهای رسمی در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، استفاده کرده است.

در ماه می امسال، وزارت خارجه آمریکا 296 ایمیل از ایمیل های کلینتون را منتشر کرد که نشانگر عملکرد وی در مدیریت حوادث تروریستی 2012 میلادی در بنغازی لیبی بوده است.

کریس استیونس سفیر آمریکا در لیبی به همراه 3 شهروند دیگر آمریکایی در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شدند. 10 نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

ایمیل های منتشر شده نشان می دهد که وزارت خارجه آمریکا 18 ماه قبل از این حمله تروریستی از این مساله آگاه بوده است که جان استیونس در خطر است.

انتهای پیا/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان