بیشترین حامیان داعش در فضای مجازی از کدام کشورند؟

بیشترین حامیان داعش در فضای مجازی از کدام کشورند؟

خبرگزاری تسنیم: بنابر گزارشی که توئیتر ارائه داده است بیشترین حامیان گروه تروریستی داعش در این شبکه اجتماعی از عربستان سعودی هستند.

 به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، نقش شبکه های اجتماعی جهت جذب نیروی نظامی توسط گروه تروریستی داعش امروزه بر کسی پوشیده نیست. شبکه اجتماعی گسترده توئیتر در همین باره به ارائه گزارشی از حامیان داعش در این شبکه پرداخته است.

بنابر گزارشی که توئیتر ارائه داده است بیشترین حامیان گروه تروریستی داعش در این شبکه اجتماعی از عربستان سعودی هستند.

بر اساس تحقیق بنیاد آمریکایی بروکینگر که توییتر آن را منتشر کرده است از مجموع پنج هزار طرفدار اصلی داعش در این پایگاه اجتماعی هشتصد و شصت و شش نفر از عربستان سعودی به نفع این گروه مطلب منتشر می کنند. سیصد نفر از پنج هزار طرفدار داعش در توییتر هم کویتی هستند.

محافل بین المللی از رژیم حاکم بر عربستان سعودی به عنوان بزرگترین حامی مالی و ایدئولوژیکی داعش و سایر گروه های تکفیری نام می برند. بسیاری از رهبران گروه های تکفیری نیز تابعیتی سعودی دارند، اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده خود شهروند عربستان سعودی می باشد.

گزارش یاد شده در ادامه آورده است که شمار طرفداران داعش در توییتر از سوریه پانصد و هفت نفر، از عراق چهارصد و پنجاه و سه نفر و از آمریکا چهارصد و چهار نفر است. سیصد و بیست و شش نفر از طرفداران داعش هم از مصر بوده اند.

تداوم و حضور و گسیل عناصر تروریست غیر سوری و غیر عراقی در جریان های تکفیری به معضلی برای دولت هایی تبدیل شده است که شهروندان شان به عضویت این گروه ها درآمده اند. طی روزهای گذشته شماری رخدادهای تروریستی در کویت، تونس و فرانسه به وقوع پیوست که همگی این اقدامات از سوی گروه داعش بر عهده گرفته شد.

منبع:فرهنگ نیوز

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon