ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سیستم"سجا" انجام می‌شود

ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سیستم"سجا" انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول امور شاهد و ایثارگری آموزش‌و‌پرورش استان‌ البرز گفت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ ثبت نام مدارس شاهد از طریق سیستم "سجا" یا سامانه جامع ایثارگران کشور انجام می‌شود.

عباس زمانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: طرح سامانه سجا طرح بسیار قوی است که امسال برای اولین‌بار در کشور و همزمان در البرز اجرا می‌شود.

وی افزود: ثبت نام ورودی‌های اول ابتدایی از اول تا 25 خردادماه انجام شد که با اطلاع‌رسانی صحیح، مردم پیش ثبت‌نام خود را در سامانه سجا انجام دادند و همچنین پایه اول راهنمایی یا متوسطه دوره دوم از اول تیر شروع شده و تا 15 این ماه ادامه دارد.

زمانی‌فر خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال در بسیاری از مدارس هم در ورودی‌ها و هم در میان‌پایه‌ها نمی‌توانیم جز خانواده‌های شاهد و ایثارگران از دانش‌آموزان دیگر ثبت نام کنیم زیرا اولویت اولیه با این دانش آموزان است.

مسئول امور شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش ‌البرز گفت: 22 مدرسه شاهد در استان البرز حدود 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر را تحت پوشش دارد که فرزندان جانبازان 50 تا 70 درصدی و نیز ایثارگران را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح نیمه‌متمرکز یکی از طرح‌های مدارس شاهد است که در این طرح  فرزندان شاهدی که دسترسی به این مدارس ندارند در مدارس دولتی، غیردولتی و هیئت امنایی به  تحصیل  خود ادامه می‌دهند، گفت: اما از طریق اداره شاهد کارشناسانی برای پشتیبانی از این دانش‌آموزان فرستاده شده تا اگر نقطه ضعفی در تحصیل دارند، برطرف و به آنها کمک کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon