تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: برای مقابله با کوه‌خواری و زمین‌خواری بانک جامع اطلاعات اراضی ملی و دولتی استان تهران ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت استان تهران، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: برای مقابله با کوه‌خواری و زمین‌خواری بانک جامع اطلاعات اراضی ملی و دولتی استان تهران ایجاد می‌شود.

علی کیان با اعلام این خبر افزود: برای مقابله با پدیده زمین خواری و کوه خواری و تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های مردمی، دستگاه‌های دولتی و قضائی و دقت در تصمیم گیری و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی از اراضی ملی و دولتی، راه اندازی این بانک جامع ضرورت داشته و این مهم با اهتمام جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های موفقیت در ایجاد این بانک، مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط با اراضی ملی و دولتی است خاطرنشان کرد: با عنایت به تأکید بر استقرار دولت الکترونیک برای ارائه خدمات رسانی مطلوب‌تر، ایجاد این بانک اطلاعاتی با استفاده از فناوری اطلاعات و بهره برداری از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: در بخشی از این بانک، اطلاعاتی همچون وضعیت اراضی ملی، موات و مستثنیات، اسناد مالکیت مأخوذه به نام دولت، پرونده‌های کمیسیون‌های ماده واحده، مواد 34 و 64، هئیت نظارت، واگذاری‌های سنواتی، معادن، پرونده‌های کیفری و حقوقی و ... از نظر ابعاد توصیفی و مکانی درج و گردآوری می‌گردد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: تاکنون اطلاعات بیش از 2400 پرونده مرتبط با اجرای مقررات، ماده 34، پرونده‌های کیفری و حقوقی در این بانک بارگذاری شده است.

کیان در ادامه اضافه کرد: در راستای ایجاد این بانک اطلاعاتی، حفاظت IT و پدافند غیرعامل نیز باید لحاظ گردد که با تکمیل شدن اطلاعات یکپارچه در این بانک، در آینده شاهد مدیریت کامل و جامع‌تری بر اراضی ملی و دولتی استان تهران خواهیم بود.

وی به برخی از توانمندی‌های این بانک جامع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این سامانه بانک زمین علاوه بر تسریع در پاسخگوئی به درخواست‌های مردمی، مراجعین و دستگاه‌های دولتی، دقت در تصمیم گیری‌ها را ارتقا بخشیده و سوء استفاده‌های احتمالی از اراضی ملی و دولتی به‌شدت کاهش خواهد یافت و در پاسخگویی به استعلامات معادن، اراضی کشاورزی و طرحهای عمومی و عمرانی کاربرد اساسی دارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: از آنجایی که اراضی شهرستان‌های تهران و شمیرانات از حساسیت بالایی برخوردار است، ورود اطلاعات توصیفی و مکانی این اراضی که در محدوده طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز واقع شده است در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه