هفته آینده؛ برگزاری کارگروه توسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

هفته آینده؛ برگزاری کارگروه توسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

خبرگزاری تسنیم: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هفته آینده کارگروه توسعه سواحل مکران به‌ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در جلسه بررسی ملاحظات زیست‌محیطی طرح‌های عمرانی استان اظهار داشت: کارگروه توسعه سواحل مکران هفته آینده به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی ضمن تأکید بر توسعه استان سیستان و بلوچستان در چارچوپ سند چشم‌انداز افزود: آنچه حائز اهمیت است توسعه استان در همه ابعاد و در مسیر ضرورت‌های ملی و ترقی و پیشرفت کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سند چشم‌انداز مشخص شده که کشور چگونه و با چه قد و قواره‌ای در جهان نشان داده شود.

هاشمی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی از صنایع حساس است و شرایط منطقه نیز به‌عنوان یک منطقه بکر و خالی به‌گونه‌ای است که نیازمند دقت و بررسی همه جوانب از نظر مخاطرات و مقاومت‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در ابتدای ورود به هر فعالیتی باید در چارچوب قانون، مطالعه‌ای که ضامن اهداف ملی و منطقه‌ای و بخشی باشد انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای توسعه سواحل مکران باید یک مشاور استراتژیک انتخاب شود و از مطالعه به‌صورت بخشی جلوگیری شود.

هاشمی با بیان اینکه در طرح آمایش این نکته به‌شکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد که نه تنها استان بلکه کشورهای همسایه و آب‌های آزاد نیز باید در طرح آمایش کاملاً دیده شوند، گفت: نگاه آینده‌نگرانه در مسیر توسعه باید حاکم باشد و هر توسعه حداقل 50 تا 70 سال آینده و نیازهای منطبق با زمان را تضمین کند.

وی صدور هرگونه مجوز برای اجرای پروژه‌های عمرانی را منوط به انجام مراحل مطالعاتی عنوان کرد و افزود: هیچ‌گونه مجوز برای اجرا و صدور پروانه هیچ طرحی صادر نمی‌شود مگر اینکه تمام مراحل مطالعاتی و پیوست‌های لازم اخذ شده باشد؛ این موضوع به‌منزله مانع شدن و ایستادن در مقابل طرح نیست بلکه در جهت جاری‌شدن و تضمین سرمایه سرمایه‌گذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان، سرعت در مسیر اجرای طرح، زمان‌بندی مشخص و تعیین بازه زمانی برای اجرای طرح‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: پاسخگویی به آورندگان سرمایه و اتخاذ موضع فعال حمایتی در چارچوب قانون باید مد نظر مسئولان باشد.

جلسه بررسی ملاحظات زیست‌محیطی طرح‌های عمرانی استان با محوریت دو پروژه بزرگ راه‌آهن و پتروشیمی در استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon