رزاقی: خودکفایی صنعت دفاعی نمونه موفق مدیریت در تحریم است

رزاقی: خودکفایی صنعت دفاعی نمونه موفق مدیریت در تحریم است

خبرگزاری تسنیم: یک اقتصاددان گفت: این که گفته می‌شود تحریم پدر اقتصاد ایران را در آورده است غلط است، در واقع این مدیریت غلط اقتصادی است که این شرایط را ایجاد کرده، به همین دلیل کشور نیازمند مدیران ایثارگری است که به فکر جمع کردن ثروت نباشند.

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه قطعاً دشمنان کشور به ضعف‌های اقتصادی کشور واقف شده‌اند که تصمیم گرفتند با اعمال تحریم خواسته‌های خود را تحمیل کنند گفت: مسئولان کشور نیز باید در این شرایط نقاط ضعف اقتصادی – به طور نمونه وابستگی غرب به منابع انرژی و مواد اولیه - تحریم‌کنندگان را شناسایی و از این حربه علیه آنها استفاده می‌کردند که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی این کار صورت نگرفت.

وی با تأکید بر این که ارتباط دادن وضعیت بد اقتصادی کشور به تحریم از سوی دولتمردان نادرست است گفت: چرا با علم به محدودیت‌های صورت گرفته علیه کشور، وابستگی به خارج از کشور افزایش یافته است. چرا دولت بودجه خود را از درآمدهای نفتی جدا نمی‌کند؟

رزاقی با بیان این که نمونه بی‌اثر بودن تحریم را می‌توان در صنایع دفاعی کشور مشاهده کرد گفت: اگر چه مدتی زمانی طولانی بابت رسیدن به خودکفایی در این زمینه صرف شد اما اکنون تحریم صنایع دفاعی ایران خنده‌دار است.

این اقتصاددان گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه کشور نوعی جنگ و تجاوز محسوب می‌شود و یاید همه مردم در مقابل این حمله دفاع کنند. باید به مردم گفته شود چرا کشور را تحریم کرده‌اند. اگر دولت در این مدت تلاش می‌کرد با وضع مالیات بر فعالیت‌های غیر تولید، جلوگیری از وارادت غیر ضروری کالا، کاهش وابستگی به خام فروشی، حمایت از تولیدکنندگان و توجه به بهبود وضعیت اقشار کم درآمد، شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد و تأکید نمی‌شد که همه چیز به رفع تحریم‌ها وابسته است، دشمن در مذاکرات کوتاه می‌آمد.

وی با اظهار اینکه از زمان تحریم‌ها عکس آنچه که باید عمل کرده‌ایم گفت: ایران را در شرایطی قرار داده‌‌ایم که نسبت به دو سال پیش ضربه‌پذیر تر شده است. باید از ایجاد فضاهایی که کشور را در شرایط تحریم بدبخت و ذلیل نشان می‌دهد اجتناب کرد. این که گفته می‌شود تحریم پدر اقتصاد ایران را درآورده است غلط است در واقع این مدیریت غلط اقتصادی است که این شرایط را ایجاد کرده است.

وی گفت: علت غلط بودن نوع مدیریت این است که از زمان ریاست جمهوری آقای رفسجانی در حال اجرای سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول هستیم و نسبت به قانون اساسی، بیانات امام خمینی و رهبری بی توجهیم. برای مدیریت اقتصاد نیازمند مدیر جهادی و ایثارگر هستیم نه مدیری که به دنبال ثروت است. چرا این افراد هنوز سرکار هستند؟ به گونه‌ای که دزد‌ها در زمان این افراد به قوه قضاییه معرفی نمی‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه