مشاور ارشد کری: نیاز به دسترسی در هر زمان و در هر مکان که لازم باشد داریم

مشاور ارشد کری: نیاز به دسترسی در هر زمان و در هر مکان که لازم باشد داریم

خبرگزاری تسنیم: مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا گفت که ما به دسترسی در هر زمان و در هر مکان که لازم باشد نیاز داریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ماری هارف" مدیر ارتباطات راهبردی وزارت امور خارجه و مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا  در گفتگو با ام اس ان بی سی گفت:همانطور که جاش ارنست گفته است رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا به صورت بسیار شفاف گفته اند که اگر ما به آخرین حرف خود نرسیم،توافق نهایی براساس پارامترها توافق شده در آوریل نباشد،به توافق نخواهیم رسید.این توافق باید حرف آخر ما را که در دوسال گذشته در مذاکرات گفته ایم،کاملا برآورده سازد.

مشاور ارشد جان کری گفت: ما در حال گفت‌وگو درباره دو نوع سایت هستیم. درباره تاسیسات هسته ای اعلام شده باید بگویم ما در لوزان درباره نوع بازرسی مداوم از جاهایی مثل فردو ،اراک یا نطنز به توافق رسیدیم اما درباره سایت های دیگر که ما و آژانس بین المللی انرژی هسته ای فکر می کنیم ممکن است اتفاقاتی در آنجا روی داده باشد، نیز نیاز به دسترسی داریم. ما نیاز به دسترسی در هر زمان و در هرجا که لازم باشد، داریم.ما در روندی در حال مذاکره هستیم تا اطمینان یابیم به تضمین های لازم برای دسترسی مورد نیاز به هر سایتی دست می یابیم که فکر می کنیم ممکن است در آنجا اتفاقی افتاده باشد.

هارف افزود: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران اکنون در این اتاق نشسته اند. واقعا نیاز است در داخل این اتاق توافقی صورت گیرد که خطوط ما در زمینه دسترسی و دیگر موضوعات را برآورده سازد.

ماری هارف درباره لغو تحریم ها گفت: موضع فعلی آمریکا در این زمینه همان چیزی است که درماه آوریل در لوزان با آن توافق کردیم.درباره گام های چشمگیر هسته ای که ایران براساس این توافق بر می دارد باید بگویم اینها گام هایی که فاصله آنها از گریز هسته ای را از دو ماه فعلی به یک سال در می آورد.گام هایی که جلوی چهار مسیر دستیابی آنها به سلاح هسته ای را می گیرد.

پس از آن که آنها این گام ها را برداشتند، از تخفیف عمده تحریم ها برخوردار خواهند شد.من فکر می کنم که شما از برخی از سران ایرانی حرف هایی در این زمینه شنیدید. هر چه سریعتر آنها این گام ها را بردارند،سریعتر از تخفیف تحریم ها برخوردار خواهند شد اما اینها گام های نسبتا فنی هستند که باید آنها را قبل از تخفیف تحریم ها تکمیل کنند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان