کاهش چشم‌گیر تعداد غرق شدگان دریای خزر در گیلان

کاهش چشم‌گیر تعداد غرق شدگان دریای خزر در گیلان

خبرگزاری تسنیم: تعداد غرق شدگان دریای خزر در استان گیلان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹۳ درصد کاهش یافته است.

سیروس صداقت کیش با اعلام کاهش تلفات ناشی از  شنا در دریا در این استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرانزلی اظهار داشت: تعداد مغروقان امسال نسبت به سال گذشته حدود 93 درصد کاهش یافته که اکتر غرق شدگان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و شنا در خارج از ساعات فعالیت ناجیان دچار حادثه شده‌اند.

سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان ضمن اعلام تقدیر و تشکر خود از ناجیان غریق گفت: ناجیان غریق، فرشته نجات مردم هستند و از عزیزانی که برای شنا به دریا می‌روند می‌خواهم توصیه های ناجیان را جدی بگیرند و با آنها همکاری کنند تا خدای ناکرده دچار حوادث تلخ نشوند.

وی با بیان اینکه شاهد تلاش بی‌وقفه نیروهای نجات غریق استان هستم، گفت: متاسفانه حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت نمی‌شود اما با این وجود آنها جان خود را برای نجات مردم به خطر می‌اندازند که این کارشان پیش خدا بدون جواب نمی ماند اما امیدوارم بودجه لازم برای پرداخت حقوق این عزیزان تامین شود.

سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه روی عملکرد شهرستانها نظارت مویرگی داریم، افزود: چند روز پیش جلسه مهمی با روسای هیئت های شهرستانهای گیلان برگزار کردیم و در چند روز آینده به آستارا سفر می کنیم تا از امکانات موجود در این شهرستان بازدید کنیم.

سیروس صداقت کیش در پایان ضمن آرزوی سفری خوش برای گردشگران، یاد آور شد: دریا همیشه مهربان نیست و شنا کردن در دریا با شنا کردن در استخر تفاوت‌های زیادی دارد، پس با رعایت نکات ایمنی خاطره ای خوش از سفر به گیلان داشته باشید.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon