روسیه: غرب در ظهور داعش دست دارد

روسیه: غرب در ظهور داعش دست دارد

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که غرب با هدف سرنگونی نظام بشار اسد داعش را ایجاد کرد اما این گروه تروریستی از کنترل حامیان غربی خود خارج شده و برای تحقق منافع خود تلاش می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری نووستی، " آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در گفتگو با روزنامه نگاران پس از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پترزبورگ، گفت: برپایی یک گروه تروریستی تحت نام "دولت اسلامی" در عراق و سوریه به شدت نگران کننده است.

وی تاکید کرد: تشکیل این گروه با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و همپیمانانش به منظور سرنگونی نظام بشار اسد بود؛ اما اینک تروریست‌ها و افراط گرایان از کنترل خارج شدند و برای تحقق منافع خاص خود تلاش می کنند.

به گزارش شبکه العالم، این مسئول نظامی هشدار داد که این تحولات خطرناک در خاورمیانه، کشورهای سازمان شانگهای را به طور مستقیم تهدید می کند.

وی افزود: بر کسی پنهان نیست که هزاران افراطی در خاورمیانه تجربه کسب می کنند و در بین آنها افرادی از کشورهای عضو سازمان شانگهای هستند و در فرانسه و دانمارک و کشورهای دیگر دیدیم که این عناصر مسلح پس از بازگشت به کشور خود، چه کردند.

وی با اشاره به ورود اموال بسیار زیاد برای جذب عناصر جدیدی به داعش، گفت: این امر خطری واقعی ایجاد می کند که تهدیدی برای همه ماست. در چنین وضعیتی باید تحولات را تحت کنترل و نظارت داشته باشیم و اقداماتی عملی برای رفع این خطرات که منشا آنها این منطقه است، اتخاذ کنیم.

آنتونوف خاطرنشان کرد که عناصر طالبان و داعش فعالیت‌های خود در افغانستان را افزایش دادند و امروز از ارسال تشکیلات مسلحانه به این کشور که شاهد فرار جمعی افراد به سبب این تحولات است، سخن به میان می آید.

وی تاکید کرد که باید از تبدیل افغانستان به ابزاری برای به هم زدن اوضاع در کشورهای سازمان همکاری شانگ‌های جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت