کشف زعفران اقتصاد معیشتی کشاورزان شهر بابک را بهبود می‌بخشد

کشف زعفران اقتصاد معیشتی کشاورزان شهر بابک را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برداشت ۵ کیلوگرم زعفران در هر هکتار از مزارع شهرستان شهر بابک آغاز شده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهربابک، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، غلامرضا کافی اظهار داشت: در این شهرستان کشت زعفران از سال 1370 آغاز شده و تاکنون 60 هکتار از مزارع تحت کشت قرار گرفته و در سال جاری نیز 10 هکتار به سطح زیر کشت اضافه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با بیان اینکه عملکرد برداشت در هر هکتار حدود 5کیلوگرم است افزود: در سال‌های ابتدایی، پیاز زعفران از شهرستان قائنات توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین، در حال حاضر نیز مقداری از زعفران‌کاران شهرستان و مابقی از خارج شهرستان تهیه می‌شود و به‌دلیل سازگاری با اقلیم منطقه کشاورزان راغب به کشت این محصول شده اند.

وی در مورد عملیات زراعی نظیرمبارزه با آفات یا عملیات کنترل علف‌های هرز این گیاه بیان داشت: در صورت پوساندن کود حیوانی هیچ گونه علف هرزی مشاهده نمی‌شود چنانچه تراکم علف هرز زیاد باشد در مرحله 4 تا 6 برگی علف هرز مبارزه شیمیایی با علف‌کش گالانت سوپر انجام می‌گیرد.

کافی در پایان بیان داشت: با توجه به عملکرد بالای زعفران و مصرف کم آب، این محصول اقتصادی بوده و اقتصاد معیشتی کشاورزان را بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon