۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شده است

30 درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شده است.

سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: از حدود یک ماه پیش فعالیت اسکان معلمان را آغاز کردیم و 400 مدرسه را جهت اسکان فرهنگیان آماده کرده که در همین راستا یک مرکز رایگان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی را در حاشیه مرکز فرهنگی رفاهی سجاد افتتاح کرده‌ایم.

مدیر‌کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 13  مرکز رفاهی و تمامی مراکز درمانی و اردوگاه‌های آموزش و پرروش میزبان زائران معلم در طول تابستان است.

حسینی بیان کرد: در سال تحصیلی که گذشت 60 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس خراسان رضوی داشتیم که در آموزش و پرورش استان ثبت‌نام شدند که بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان مربوط به افغانستان، سپس عراقی و بخشی پاکستان و سایر افراد از سایر ملل هستند و ما تمام این افراد را ثبت‌نام کردیم جز یک گروه که برای ما فاقد هویت بودند.

وی تصریح کرد: منظور از فاقد هویت به این معنی نیست که دارای عدم شناسنامه بودند چرا که ما حتی دانش‌آموزان فاقد شناسنامه را هم ثبت‌نام می‌کردیم اما کسانی بودند که  اثبات شده بود به عنوان مثال هندی هستند اما این ادعا را داشتند که ایرانی هستند که به این افراد فاقد هویت می‌گفتند اما مشکل این افراد مرتفع شد و این افراد هم می‌توانند از اول مهرماه بر سرکلاس‌های درس حاضر شوند و هم‎‌اکنون در حال نوشتن آئین‌نامه این موضوع هستیم که به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیر‌کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام مدارس در خراسان رضوی  هم‌‌اکنون آغاز شده و این ثبت‌نام ساده، راحت و مردم مدار است البته این ثبت‌نام با شعاری تحت‌عنوان بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است صورت می‌گیرد.

حسینی گفت: در حال حاضر 30 درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شده‌اند و به دنبال این هستیم که آرام آرام سایر مدارس را هوشمندسازی کنیم که در سال گذشته بیش از 90 درصد مدارس صاحب کتاب‌خانه شدند که از این آمار بالغ بر 350 مدرسه در :ایام‌الله دهه فجر صاحب کتاب‌خانه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در بحث روند توزیع کتب درسی خراسان رضوی توانست رتبه نخست را به دست آورد که با سامانه‌ای که طراحی شده بود توانستیم این کتب را راحت به دست دانش‌آموزان برسانیم که امسال هم قرار است از همین طرح تبعیت کنیم و قرار است  برای سال تحصیلی جدید 15 میلیون جلد کتاب درسی توزیع شود و به طور قطع تا 15 شهریور‌ماه این کتب به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

مدیر‌کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی گفت: در رابطه بحث بهسازی مدارس هم‌اکنون این طرح در دستور کار است و کمیته‌ای تحت عنوان کمیته آماده سازی و  بهسازی مدارس در پروژه مهر وجود دارد که در حال حاضر این کمیته تشکیل جلسه کرده است و تمام مدارس نیاز به بهسازی شناسایی شده‌اند و در تابستان با طرح هجرت سه و بسیج سازندگی و مدارس فنی‌حرفه‌ای با استفاده از خود دانش‌آموزان بهسازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon