کسی در بحث اعتیاد زنان تقصیر را به گردن دیگری نیندازد

کسی در بحث اعتیاد زنان تقصیر را به گردن دیگری نیندازد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجتماعی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نیمی از طلاق‌ها براثر اعتیاد به ویژه در زنان است، گفت: در بحث اعتیاد زنان هر کسی تقصیر را به گردن دیگری نیندازد.

بهجت السادات شهرتاش در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان و خانواده خبرگزاری تسنیم، در خصوص زنانه شدن اعتیاد و راهکاری برای این امر اظهار کرد: اعتیاد پدیده‌ای ساده نیست و دارای حاشیه‌های فراوان و تبعات بسیار است. به طور مثال موضوع اعتیاد زنان به خانواده و اعضای آن کشیده می‌شود و مشکلات فراوانی برای هر یک از آنها به وجود می‌آید.

وی بیان داشت: طی تحقیقات؛ هر سه ساعت یک نفر در ایران بر اثر اعتیاد می‌میرد و بیش از نیمی از طلاق‌ها (55 درصد) بر اثر اعتیاد است بنابراین این امر را نباید پدیده‌ای ساده دانست، بنابراین همه ارگان‌ها و مسئولان باید راه حل چند جانبه در خصوص کنترل بحران اعتیاد به ویژه در زنان ارائه دهند.

مدیر اجتماعی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: خانواده‌ها نخست در بحث کنترل اعتیاد به ویژه در زنان نقش موثری دارند. در واقع باید در این خصوص ابراز حساسیت کنند و با این امر برخورد کنند، زیرا حساسیت زایی از ابتدا در خانواده‌ها باید شکل گیرد و خانواده‌ها نسبت به این معضل خانمان سوز بی‌تفاوت نباشند چرا که وقتی فرد تربیت کننده فرزند خود آلوده به اعتیاد باشد این موضوع به فرزندان آن نیز کشیده می‌شود و حتی کسانی که در این فضا حضور داشته باشند درصد بالایی از آسیب‌ها را به خود می‌گیرند.

شهرتاش با اشاره به اینکه در مدارس نیز باید موضوع کنترل اعتیاد و آسیب‌های آن برای دانش آموزان جا بیفتد، عنوان کرد: نیاز به حساسیت فراگیر اجتماعی در خصوص اعتیاد زنان داریم چرا که این امر سلامت جامعه زنان که به عنوان مادران آینده هستند، دربرمی‌گیرد؛ حتی برخی از افراد به شکل خودجوش می‌توانند در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود در خصوص مشکلات و آسیب‌های مصرف دخانیات به ویژه اعتیاد مطالبی را منتشر کنند. چرا که اعتیاد انتهای خط است و بسیار آسیب‌زا است.

وی با اشاره به اینکه ارگان‌های رسمی در بحث کنترل اعتیاد به شکل جدی ورود کنند، اظهار کرد: انجام کار فرهنگی در بحث اعتیاد دیگر جواب نمی‌دهد بلکه نیاز به برخورد و کنترل و پیشگیری این امر داریم؛ چرا نباید با قاچاقچیان مواد مخدر که بسیاری از جوانان را در این زمینه دچار مشکل کردند برخورد جدی و حتی اعدام کرد. این افراد جان جوانان مملکت و حتی آسایش خانواده‌ها را مختل می‌کنند و بسیاری از طلاق‌ها را دامن می‌زنند. پس چگونه این افراد می‌توانند حق حیات داشته باشند؟

مدیر اجتماعی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در بحث کنترل اعتیاد به ویژه در بانوان نیاز به یک بسیج فرهنگی و عمومی است و می‌توانم بگویم این موضوع قابل کنترل است و می‌توان از رشد آن جلوگیری کرد، گفت: در خصوص بحث کنترل و ساماندهی اعتیاد زنان نقص قانون داریم بنابراین مطالبه عام اجتماعی این است که در این زمینه مسئولان ذی‌ربط ورود کنند.

شهرتاش با تأکید بر اینکه جای تردید و تأمل نیست و همه باید قاطع تر از قبل در زمینه اعتیاد و افزایش آن ورود کنند، افزود: وقتی مواد مخدر به راحتی در میان افراد عرضه می‌شود ما شاهد بحرانی شدن اعتیاد زنان هستیم، بنابراین ابتدا باید منشأ را شناسایی و با آن برخورد کرد و بعد به دنبال ساماندهی زنان معتاد باشیم و هیچ کس نیز تقصیر را به گردن دیگری نیندازد و سهم خود را در این زمینه تعریف و در جهت بهبود وضع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کمپ‌هایی که در زمینه ترک اعتیار کارساز هستند باید شناسایی و با نظارت دقیق به موضوع ساماندهی زنان معتاد بپردازند، گفت: درصد بالایی از زنان معتاد زنان تحصیل کرده هستند بنابراین موضوع اعتیاد زنان از روی جهل نیست.

مدیر اجتماعی سابق معاونت امرو زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه واحد درسی و کتاب درسی در مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه آسیب شناسی اعتیاد و کنترل آن باید ارائه شود، خاطرنشان کرد: نه تنها موضوع مذکور بلکه خود استاد نیز باید در زمینه معضل اعتیاد حساسیت داشته باشد و حساسیت زایی در تمام قشرها در این خصوص لازم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon