خطر ترور در اروپا رو به افزایش است

خطر ترور در اروپا رو به افزایش است

خبرگزاری تسنیم: نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان از افزایش خطر ترور در اروپا با توجه به موفقیت‌های داعش خبر داده و درباره افزایش خشونت راست افراطی و تشدید بیگانه ستیزی در آلمان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، نهاد فدرال حفاظت از قانون شاساسی آلمان در گزارش امنیتی سال 2014 خود درباره ابعاد جدید تهدیدات تروریستی از طرف گروه تروریستی داعش برای اروپا با توجه به موفقیت های آن ها و اعلام خلافتشان هشدار داد.

در این گزارش آمده است: هر چقدر این گروه تروریستی مدت طولانی تری را در مناطق به اصطلاح خلافت خود در سوریه و عراق حاکمیت کنند به همان اندازه خطر ترور در اروپا افزایش می یابد.

نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان درباره گسترش نفوذ داعش در مناطقی فراتر از عراق و سوریه هشدار داده و تاکید کرد که به این ترتیب این تروریست ها می توانند حملات تروریستی پیچیده تری را هماهنگ کنند.

داعش همچنین موفقیت های خود در اروپا را جشن می گیرد. همواره طرفداران بیشتری از اروپا برای حمایت از داعش به سوریه و عراق سفر می کنند.

به گفته "هانس گئورگ ماسن"، رئیس نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان استخدام ها برای گروه تروریستی داعش از طرف سلفی ها در آلمان که در حال حاضر 7500 عضو دارند حمایت می شود.

بر اساس گزارش نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، همچنین یک خطر بسیار جدی دیگر آلمان را تهدید می کند و آن این است که تعداد حملات بیگانه ستیز در آلمان حدود 24 درصد افزایش داشته و به 990 مورد رسیده است.

به گفته وزیر کشور آلمان بخصوص حملات روی پناهگاه پناهندگان و افزایش خشونت علیه خارجی ها نگران کننده است. نفرت و خشونت نسبت به پناهندگان و پناهجویان در آلمان شرم آور است.

در اواخر هفته گذشته حملات آتش سوزی روی خوابگاه های پناهجویان در برخی ایالت های آلمان گزارش شده است که زمینه آن خشونت راست افراطی بوده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان