۶ هزار هکتار از اراضی استان قزوین نهال‌کاری می‌شود

6 هزار هکتار از اراضی استان قزوین نهال‌کاری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از نهال کاری ۶ هزار هکتار از اراضی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمشید محمد بیگی در حاشیه شورای اداری منبع طبیعی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مناطق بویین‌زهرا و آبیک از جمله مناطق بیابانی استان قزوین می‌باشند در همین راستا یکی از طرح‌های ملی در راستای بیابان‌زدایی در استان قزوین نهال‌کاری 5000 هکتار نهال در منطقه بویین‌زهرا و 1000 هکتار در منطقه آبیک است که هم‌اکنون در مرحله تولید نهال‌ها قرار داریم.

محمد بیگی با اشاره به زمان کاشت نهال‌ها در استان قزوین بیان داشت: با توجه به اینکه آب حاصل برای آبیاری این نهال‌ها از بارش‌های جوی تأمین می‌شود بهترین زمان برای کاشت این نهال‌ها پاییز و زمستان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیان کرد: امسال 150 هزار نهال در استان قزوین تولید کردیم که گونه‌های مربوط به این نهال‌ها گونه‌های مقاوم به خشکی بودند در همین راستا کاشت این نوع از گونه‌ها از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقدامات در راستای بیابان‌زدایی و مبارزه با فرسایش خاک است.

وی در رابطه با کاشت گونه‌های مقاوم به شوری در نمک زارها و مناطق بیابانی افزود: گونه زرد تاغ از جمله گونه‌های مقاوم به شوری است که در استان قزوین در منطقه بویین‌زهرا کاشت می‌شود و کاشت این نوع گونه گیاهی در جهت پیشگیری از بیابان‌زدایی و تثبیت خاک در این منطقه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon