ناکارآمدی حملات سعودی‌ها به یمن و ضعف بن‌سلمان

ناکارآمدی حملات سعودی‌ها به یمن و ضعف بن‌سلمان

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه آمریکایی با اشاره به ناکارآمدی حملات هوایی سعودی‌ها به یمن از احساس ضعفی که بن‌سلمان وزیر دفاع جوان عربستان از آن رنج می‌برد و نبود استراتژی لازم نزد ریاض در قبال بحران یمن پرده برداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه نشنال اینترست آمریکا در مطلبی درباره تجاوز سعودی‌ها به یمن از اینکه حمله عربستان دستاوردی برای ریاض داشته باشد ابراز تردید کرده است.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد: آیا نتیجه حتمی عملیات شکست خواهد بود؟ آیا حملات هوایی قادر به تأثیر گذاری بر روند سیاسی و نظامی یمن است؟ با وجود اینکه حوثی‌ها سلاح از نوع زمین به هوا در اختیار ندارند به نظر می‌رسد که حمله هوایی سعودی‌ها به‌شکل گسترده‌ای شکست خورده است. این حملات نه تنها نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته، بلکه تأثیر به‌عکس داشته و نتوانسته که کمکی به حل سیاسی بحران یمن کند.

نشنال اینترست افزود: عملیات ادامه دارد و نشانه‌ای از پایان حملات هوایی سعودی‌ها به چشم نمی‌خورد. عدم وجود استراتژی لازم از سوی سعودی‌ها در قبال یمن کاملاً مشهود است و آنها خواستار حذف کامل حوثی‌ها از عرصه سیاسی یمن هستند.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد: در واقع هدف سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برتری نظامی و سیاسی برای ساکت کردن کسانی است که شک دارند و محمد بن سلمان مدیر عملیات در یمن احساس ضعف می‌کند و نمی‌تواند به‌شکل قوی برای اثبات قدرت خود به‌عنوان کوچکترین وزیر دفاع جهان کاری انجام دهد.

نشنال اینترست می‌نویسد: نتایج حمله هوایی سعودی به‌سبب جنگ روانی حوثی‌ها و پیشینه‌های تاریخی جنگ در یمن در دهه شصت قرن گذشته بسیار محدود خواهد بود. عربستان با به‌کارگیری نیروی هوایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و در واقع آنچه عربستان می‌توانسته از نظر هوایی انجام داده است و ادامه این حملات ناکارآمد فقط ائتلاف داخلی یمن ضدعربستان را تقویت می‌کند و در نهایت کار به عقب‌نشینی خوار و ذلت‌بار سعودی‌ها منجر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سعودی‌ها هنگامی که حملات خود به یمن را آغاز کردند به‌زعم خود به‌دنبال بیرون راندن انصارالله از مناطق مختلف یمن و بازگردانیدن عبدربه منصور هادی بودند اما عملاً نتوانستند کاری از پیش ببرند و نه تنها عبدربه منصور هادی همچنان در ریاض است بلکه نیروهای کمیته‌های مردمی در مناطق مختلف پیشروی‌هایی داشته‌اند. تنها دستاورد سعودی‌ها کشتن تعداد بیشتری از زنان و کودکان یمن بوده است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان