بنیاد همدان‎شناسی راه‎اندازی شود

بنیاد همدان‎شناسی راه‎اندازی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جامعه هتلداران همدان بر تقویت تبلیغات حوزه گردشگری همدان تاکید کرد و گفت: بنیاد همدان‎شناسی تشکیل و در راستای معرفی همدان فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شهرام شیروانی عصر امروز در کمیسیون سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری همدان سال گذشته برای صدور عوارض ساخت هتل 5 ستاره 100 درصد تخفیف در نظر گرفت که به سبب عدم اشغال هتل‎های موجود از این طرح استقبال نشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در مسیر توسعه گردشگری همدان خودزنی صورتی گرفته و کسی اقدام به سرمایه‎گذاری در این حوزه نمی‎کند، بیان کرد: متاسفانه در طول سال به طور متوسط هتل‎های استان همدان 34 درصد ظرفیت اشغال دارند که فاصله بسیاری با استان‎های همچون شیراز و اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات مناسبی در حوزه جذب مسافر صورت نگرفته است، گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم این است که ماندگاری مسافر در همدان کمتر از دو روز بوده و از سوی دیگر تلاشی برای افزایش ماندگاری مسافران در همدان نیز نمی‏‌‌شود.

شیروانی با اشاره به اینکه استان همدان  در گذشته به عنوان یک مسیر عبوری برای مسافران در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: خوشبختانه در این سال‎ها وضعیت بهبود یافته و شاهد ماندگاری حتی دو روزه مسافران در همدان هستیم.

وی تعداد تخت‎های هتل‎های استان همدان را هزار و 100 تخت اعلام کرد و گفت: وقتی این تعداد تخت در طول سال به طور کامل اشغال نمی‏‌شود برای استان همدان جای تاسف بسیاری دارد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر فعالیت غیرقانونی خانه‌های غیرمجاز و ستاد اسکان آموزش و پرورش به علاوه بر مسافران فرهنگی سایر مسافران را نیز اسکان می‎دهد عواملی هستند که سبب فعالیت همراه با زیان هتل‌های همدان شده است.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان اینکه وضعیت فعلی هتل‎های همدان سبب می‎شود تا سرمایه‎گذاران جدید نیز نسبت به سرمایه‎گذاری در این زمینه اقدام نکرده یا پشیمان شوند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با رفع مشکل هتل‎های استان سرمایه‏‌گذاران جدید را نسبت به سرمایه‏‌گذاری در این حوزه ترغیب کنیم.

وی بر تشکیل بنیاد همدان‌شناسی در استان تاکید کرد و گفت: این بنیاد در صورت تشکیل می‏‌تواند در راستای معرفی استان همدان اقدام موثری انجام داده و حتی طرح‎های اجرایی مناسب برای تبلیغات گردشگری همدان به مدیریت شهری ارائه دهد.

شیروانی با انتقاد از اینکه آژانس‎های مسافرتی استان همدان نیز تورهای خارجی برای استان همدان تعریف نمی‌کنند، افزود: این در حالی است که استان‌های همجوار به عنوان پایلوت گردشگری غرب کشور تعریف شده و همدان به عنوان مسیر تورهای خارجی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: عامل اصلی این موضوع که گردشگران خارجی نسبت به حضور در استان همدان تمایلی ندارند این است که تبلیغات خارجی از همدان صورت نگرفته و متاسفانه در نمایشگاه‎های خارجی گردشگری نیز نامی از همدان وجود ندارد.

شیروانی از مدیریت شهری همدان خواست تا سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را به صورت غیرتخصصی و غیرعلمی گسترش ندهند چراکه این امر سبب آسیب به تاسیسات و مراکز گردشگری موجود همدان می‏‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon