راهکارهای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان شناسایی شود

راهکارهای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان شناسایی شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهکارهای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانوده‌های زندانیان شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، خدابخش مرادی در مراسم جشن گلریزان اظهار داشت: گره زندگی زندانیان جرائم غیرعمد که افرادی نیازمند و در عین حال آبرومند هستند به دست خیران و نیکوکاران باز می‌شود و در این راه نباید از هیچ کمکی فروگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه خانوده‌های این زندانیان در معرض آسیب و خطر فراوانی هستند، افزود: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده این افراد است و برای حفظ سلامت جامعه باید دست نیازمندان آبرومند را گرفت تا برای رفع نیاز خود و خانوداده به سمت خطا نروند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ساز و کارها و مجموعه‌های مختلفی برای به سامان دادن رفتارهای اجتماعی و فردی افراد وجود دارد که یکی از این مجموعه‌ها سازمان زندان‌ها است.

مرادی با بیان اینکه با وجود محدودیتی که در زندان برای افراد وجود دارد اما باز آن‌ها زندگی خوبی دارند، خاطرنشان کرد: آثار منفی زندان بر روی خانوده و جامعه پیدا می‌شود و نباید خانواده زندانیان را قربانی کرد.

وی با اشاره به اینکه کوچکی انسان در سایه خطا در زندان به خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: آسیب دیدن شخصیت فردی زندانی، آسیب دیدن هویت اجتماعی و خانوادگی و دچار بحران هویت و شخصیت شدن از عوارضی هستند که فرد زندانی متحمل آن‌ها می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نداشتن سرپرست مناسب برای خانوده زندانیان موجب در معرض آسیب قرار گرفتن افراد خانواده و نگاه تحقیرانه از سوی جامعه و یا حتی نزدیکان به این افراد می‌شود که این خود آسیب‌های فراوانی را به همراه دارد.

مرادی گفت: علت‌های وقوع جرم در جامعه باید شناسایی و در جهت رفع آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و آگاهی بخشی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon