۸۴۹۸ زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور توسط ستاد دیه آزاد شدند‌

8498 زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور توسط ستاد دیه آزاد شدند‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در سال گذشته ۸ هزار ۴۹۸ نفر جرائم غیرعمد که کل مبلغ بدهی آن‌ها ۷۲۵ میلیارد تومان بوده از زندان آزاد شده‌اند و در این بین طلبکاران بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان گذشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید اسدالله جولایی شامگاه چهارشنبه در جشن گل‌یزان ستاد دیه اصفهان، اظهار داشت: امسال 260 نقطه کشور جشن گلریزان برگزار خواهد شد؛ در هفته گذشته که در سیستان و بلوچستان بودم 19 جشن گلریزان در سراسر این استان برگزار شد، البته از مدیرکل صدا و سیمای اصفهان نیز برای برگزاری برنامه "یک شهر، یک ضیافت" تشکر می‌کنم چون بهترین کار را در سطح استان انجام می‌دهند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه این ستاد سابقه‌ای 25 ساله دارد، گفت: در این 25 سال، بیش از 88 هزار نفر بدهکار که از جرائم غیر عمد هستند، از زندان آزاد شده‌اند. در سال گذشته 8 هزار 498 نفر بدهکاران غیرعمد که کل مبلغ بدهی آن‌ها 725 میلیارد تومان بوده از زندان آزاد شده‌اند و در این بین طلبکاران بیش از 300 میلیارد تومان گذشت کرده‌اند.

جولایی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند افزایش تعداد زندانیان تاسف‌بار است؛ این مسئله از زوایای مختلف مالی، خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی هزینه ساز است، باید با تمرکز بر راه حل‌های مختلف برای این مسئله فکری اساسی کرد.

وی گفت: در سال 92 حدود 30 هزار و 200 نفر از جرائم رانندگی در زندان‌ها داشتیم که پس از بررسی‌ و آسیب شناسی‌هایی که ستاد دیه انجام داد، این تعداد در سال گذشته حدود یک هزار نفر اعلام شده و ما علاوه بر این مسئله تعدادی نیز از حوادث کارگاهی را داریم که این اتفاق‌ها سبب آسیب‌های جدی جسمی و فوت شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon