رشد ١ ٧ درصدی واردات آهن‌ به بندر نوشهر

رشد ١ ٧ درصدی واردات آهن‌ به بندر نوشهر

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ١ ٧ درصدی واردات آهن‌آلات به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، منوچهر تاتینا با بیان این‌که در سه ماه ابتدایی امسال واردات غلات 60 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: انباشت کالا در بندر نوشهر را یکی از چالش‌های پیش روی ماست از این رو خواستار بررسی علل رسوب کالا در انبارهای بندر هستیم.

وی کمبود انبارهای مناسب در سطح کشور را یکی از علل انباشت کالا در بنادر دانست و افزود: هم‌اکنون میانگین ماندگاری کالا در بندر نوشهر حدود ٧ تا ٨ روز است؛ لذا باید با ارائه مشوق‌های لازم به صاحبان کالا، موجبات گردش هرچه سریع‌تر کالاها را در بنادر فراهم کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای تدوین استراتژی ١ ساله جهت افزایش توان عملیاتی و توسعه همه جانبه بندر نوشهر تاکید کرد و گفت: تامین غلات مورد نیاز این مناطق از طریق بنادر شمالی علاوه بر رونق این بنادر، موجب صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش مشکلات حمل و نقل و کاهش سایر هزینه ها خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه