سازمان ملل: یمن در آستانه بحران غذایی است

سازمان ملل: یمن در آستانه بحران غذایی است

خبرگزاری تسنیم: به دنبال ادامه بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی و محاصره اقتصادی این کشور،سازمان ملل متحد درباره مواجه شدن برخی از استان‌های یمن با گرسنگی در آینده نزدیک هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، «استفان اوبراین» مسؤول عملیات انسان دوستانه در سازمان ملل متحد گفت که 10 استان از مجموع 22 استان یمن درآینده نزدیک با وضعیت بحران غذایی و احتمالا گرسنگی روبرو خواهند شد.

وی افزود: واردات کالاهای تجاری از سطحی که قبل از شروع بحران در یمن بود، به 15 درصد کاهش یافته و لازم است تا کشتی‌های تجاری به بنادر یمن بازگردند، زیرا یمن برای تامین مایحتاج به میزان 90 درصد بر این واردات تکیه دارد.

اوبراین با ترسیم اوضاع انسانی در یمن گفت: 160 مطب پزشکی در یمن تعطیل شده است و نظام بهداشتی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وی همچنین درباره احتمال شیوع تب دنگی و بیماری فلج اطفال در این کشور هشدار داد.

براساس آمارهای سازمان ملل متحد، درگیری‌ها در یمن از مارس 2015، 2هزار و 800 کشته و 13 هزار مجروح برجای گذاشته است که هزار و 400 نفر از کشته‌ها غیرنظامی بوده اند.

کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با اجماع بر لزوم اجازه ورود کالاهای تجاری به یمن به دلیل مسایل انسانی تاکید کردند؛ چرا که مردم یمن به غذاها و سوخت های وارداتی تکیه دارند.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در یمن، طرف های کمک کننده را به سخاوت بیشتر در کمک به یمن دعوت کرد.

این شورا همچنین از گروه های یمنی خواست که آتش بس برای ارایه کمک های انسانی را برقرار کنند و مذاکرات را بدون پیش شرط و با حسن نیت از سربگیرند.

شورای امنیت سازمان ملل خواهان جمع آوری کمک‌های انسان دوستانه به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار شده است، اما تاکنون فقط 10 درصد این مبلغ جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت