ظرفیت زنان روستایی فومن برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری می‌شود

ظرفیت زنان روستایی فومن برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج سازندگی فومن با اشاره به نقش آفرینی زنان روستایی این شهرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: ظرفیت اعطای تسهیلات بانکی از سقف ۷ تا ۳۰ میلیون تومان را برای متقاضیان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی داریم.

ناصر جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن ضمن اشاره به اینکه ما در سنوات گذشته هم در عرصه اقتصاد مقامتی فعالیت داشتیم اظهار داشت: عرصه فعالیت اقتصاد مقاومتی در سال 94 شدت بیشتری پیدا کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن از اضافه شدن عرصه های صنایع تبدیلی به اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: امروز زنان خانه‌دار می توانند در عرصه‌های صنایع تبدیلی شامل راه‌اندازی و ایجاد صنایع‌کوچک تبدیلی نظیر بسته‌بندی، اسانس‌گیری، رب و عصاره، فرآورده لبنی، گوهر تراشی،گیاهان دارویی و غیره فعالیت کنند.

وی از راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی در شهرستان فومن خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها می توانند باعث ایجاد اشتغال شوند همچنین با توجه به برگزاری کلاس‌های مشاور و راهنما توسط این نهاد مردمی، تاکیدکرد: این فعالیتها برای زنان روستایی و شهری آزاد است.

جوانمرد از اعطای تسهیلات و وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز به زنان این شهر خبر داد و بیان کرد: امسال بخشی اضافه شده که زنان علاوه بر نگهداری دام‌های محلی در پرورش دام‌های چند قلو زا  نیز مشارکت کنند.

وی از اعطای تسهیلات بانکی بالغ بر 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: در این راستا آموزش و مشاوره و نظارت در قبل‌کار و پایان‌کار در تولید توسط مهندسین بسیج کشاورزی و همچنین مراکز ترویج صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی فومن نقش آفرینی زنان روستایی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی را بیشتر و پر رنگتر دید و اعلام کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی و تولید قارچ ، پرورش شتر مرغ،  زنبور عسل، ورمی کمپوست و دانه های روغنی نیز از عرصه‌های قابل توجه به خصوص در روستاهاست.

وی از اعطای وامهای 7 تا 30 میلیون برای متقاضیان خبر داد و گفت: اگر متقاضی بیشتر شود ما اعتبارات را از استان جذب و اعتبارات بیشتری می‌گیریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon