تامین زیرساخت‌های برق مشکل شهرک‌های صنعتی گیلان است

تامین زیرساخت‌های برق مشکل شهرک‌های صنعتی گیلان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد گفت: تامین زیر ساخت‌های برق، مشکل شهرک‌های صنعتی گیلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت علی منتظری امروز 11 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد 17 طرح جدید صنعتی در گیلان اظهار داشت: تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، توسعه زراعت و صنعت چوب است.

وی با بیان اینکه گیلان درحوزه صادرات با کاهش مواجه شده است گفت: کاهش ارزش روپل روسیه در مقابل دلار آمریکا یکی از دلایل کاهش صادرات از مرزهای خروجی گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این امر باعث شده است که برخی از کالاها برای صادرات توجیه اقتصادی نداشته باشند گفت: واردات استان از رشد نسبی خوبی برخوردار است و عمدتا" واردات چوب و آهن از مرزهای استان انجام می‌شود و صادرات ما بیشتر محصولات کشاوری است.

منتظری با اشاره به اینکه اغلب سرمایه‌گذاران در گیلان غیر بومی هستند تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در استان برنامه داریم.

وی با بیان اینکه در صنایع ام دی اف و سلوزی پنج طرح بزرگ در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: یک طرح به طور کامل و یک طرح نیمه تمام در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و طرح دیگر در چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال دو طرح دیگر تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان با بیان اینکه گیلان در چند سال آینده قطب سلولزی کشور می‌شود افزود: در سازمان طرحی تحت عنوان زراعت چوب تهیه شده است و برای مشارکت مردم در زراعت چوب، برنامه تدوین شده است و برآورد ما 15 هزار هکتار عرصه جدید برای نهال است و کارگروهی برای این طرح به‌زودی تشکیل می‌شود.

منتظری با تاکید بر اینکه برای انجام این طرح نیاز به یک نهضت عمومی داریم اعلام کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان گیلانی در حوزه فرش دستباف افزود: گیلان این ظرفیت را دارد که به قطب فرش ابریشمی کشور تبدیل شود و اگر بانک‌ها از ما حمایت کنند فرش بافان ما از مرز 20 هزار نفر عبور می کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار قراردارد گفت: زیرساخت های لازم برای این امر فراهم می شود، برخی از واحدهای تولیدی استان مشکل برق دارند و شهرک های صنعتی گیلان باید از لحاظ زیر ساخت ها توسعه یابد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon