فوتبال استان فارس در انتظار بازدهی مدارس فوتبال


فوتبال استان فارس در انتظار بازدهی مدارس فوتبال

خبرگزاری تسنیم: مدارس فوتبال در استان فارس تاکنون خروجی مثبتی نداشته در حالی‌که وضعیت نامساعد فوتبال فارس نظارت فنی‌تر بر این مدارس را ایجاب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حال و هوای این روزهای فوتبال استان فارس چندان مساعد نیست، تیم برق شیراز با سابقه 70 سال در لیگ دسته دو جا خوش کرده و تیم فجر شهید سپاسی برای دومین فصل متمادی باید در لیگ دسته یک بازی کند.

تیم بهمن هم که با تلاش مربیان و اعضای تیم و بدون حمایت دولتی توانسته بود، به لیگ دسته یک راه یابد، به‌دلیل عدم تامین هزینه‌های ورود به لیگ دسته یک چوب حراج خورده و رهسپار استان دیگری است.

در این میان مدارس فوتبال اگر با نظارت دقیق و رعایت مسائل فنی فعالیت کنند، می‌تواند امیدی برای آینده فوتبال استان فارس باشند که آن هم با رشد قارچ‌گونه و عدم نظارت کافی بیشتر به یک معضل تبدیل شده است.

کوروش امامی‌فر، دبیر هیئت فوتبال استان فارس از وجود 60 مدرسه فوتبال در استان فارس خبر می‌دهد که تنها 7 مدرسه به صورت دایمی فعالیت می‌کنند و مابقی به صورت فصلی اداره می‌شوند.

از این تعداد 36 مدرسه در شیراز فعال هستند که تنها 6 مدرسه دائمی وجود دارد و 24 مدرسه نیز در سطح شهرستان‌ها که تنها یک مدرسه ذز شهرستان نیریز دائمی است و مابقی همه به صورت فصلی هستند. 

بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که فصلی بودن مدارس فوتبال سبب می‌شود که دید کاسب‌کارانه بر دید حرفه‌ای غلبه کند و نه تنها خروجی از این مدارس به فوتبال فارس تزریق نشود که وقت، انرژی و سرمایه مردم نیز هدر رود.

سعید زارعی، کارشناس فوتبال و مدیرعامل باشگاه بهمن، اعتقاد دارد که نگاه فعلی بر مدارس فوتبال استان فارس یک نگاه تجاری است و تا زمانی که توجه به مسائل فنی در این مدارس مورد توجه قرار نگیرد، نمی‌توان به آینده فوتبال فارس امیدوار بود.

وی می‌گوید: در 10 سال گذشته هیچ سازندگی در فوتبال فارس رخ نداده ‌اما امسال قرار است که دو تن از پیشکسوتان در باب مسائل فنی بر مدارس فوتبال نظارت کنند که این امر اگر درست اجرا شود، می‌تواند سبب سرمایه‌سازی در فوتبال استان فارس شود.

کمال پاک‌فطرت، نائب رئیس هیئت فوتبال استان فارس، می‌گوید: مدارس فوتبال تاکنون خروجی مناسبی نداشته است و آنچه به دست آمده حاصل تلاش مربیان و خلاقیت بازیکنان بوده است.

وی درباره برنامه هیئت فوتبال برای ساماندهی به این امر می‌گوید: بناست در سال آینده نظارت‌ها بر مدارس بیشتر شود و کیفیت در اولویت قرار گیرد و به‌همین دلیل مدارسی که بازدهی مناسب نداشته باشند، از رده خارج می‌شوند.

فوتبال یکی از رشته‌های ورزشی بسیار جذاب میان نوجوانان است که می‌توان با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب این علاقه و استعداد را در مسیر درست هدایت کرد که علاوه بر منفعت اقتصادی برای ورزش استان می‌تواند نویدی دوباره در کالبد فوتبال فارس باشد.

اما متاسفانه امروزه مدارس فوتبال در استان فارس تبدیل به وسیله پر کردن اوقات فراغت نوجوانان در فصل تابستان شده است که این امر سبب ناکارآمدی فوتبال این استان در آینده می‌شود. 

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon