سخنگوی ارتش مصر: سینا تحت کنترل ارتش است

سخنگوی ارتش مصر: سینا تحت کنترل ارتش است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی نیروهای مسلح مصر با اشاره به دستگیری ۱۰۰ تروریست و ادامه عملیات ارتش در منطقه سینا، تاکید کرد که سینا تحت کنترل ارتش است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، سرتیپ «محمد سمیر» سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد تروریست هایی که به سینا حمله کردند تعدادشان 300 نفر بود و تعقیب تروریست ها ادامه خواهد داشت و سینا اکنون تحت کنترل ارتش است.

وی افزود که سخنان تروریست ها درباره سیطره بر شیخ زوید، شایسته پاسخگویی نیست و سینا در کنترل نیروهای مصری قرار دارد.

افراد مسلح دیروز چهارشنبه به 5 ایست بازرسی ارتش و نیروهای پلیس مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا حمله کردند که بر اثر آن 64 نظامی مصری کشته شدند.

در همین رابطه کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از حملات گروه های مسلح مرتبط با داعش علیه نیروهای مصری در شمال سینا، با درخواست قاهره مبنی بر افزایش نیروها در منطقه سینا موافقت کرد.

به موجب معاهده صلحی که در سال 1979 بین مصر و رژیم صهیونیستی امضا شده است، موافقت این رژیم برای افزایش نیروهای نظامی مصر در منطقه سینا ضروری است.

از سوی دیگر «ایاد البزم» سخنگوی وزارت امور داخلی فلسطین در غزه در اظهاراتی از استقرار گسترده نیروها و گشتی ها در امتداد مرز جنوبی با مصر در پرتو حوادث امنیتی سینا خبر داد و گفت که هدف از استقرار این نیروها حفظ ثبات امنیتی و امنیت مرزهاست.

استقرار نیروهای پلیس مصر در ورودی های میدان التحریر

نیروهای پلیس مصر امروز پنج شنبه نیز در تمامی ورودی های میدان التحریر به خصوص ورودی خیابان طلعت حرب، سیمون بولیوار و عبدالمنعم ریاض مستقر شدند تا با هر گونه خشونت احتمالی مقابله کنند.

همچنین 4 خودروی زرهی متعلق به نیروهای ارتش در اطراف موزه مصر استقرار یافتند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس از اوایل هفته جاری به طور گسترده در ورودی های میدان التحریر استقرار یافته اند تا همزمان با فراخوان جماعت اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات در سالروز 3 جولای (عزل مرسی) با هر گونه حوادث احتمالی مقابله کنند.

بان کی مون: سازمان ملل با تمام قدرت در کنار مصر ایستاده است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که این سازمان با تمام قدرت در کنار ملت مصر برای مبارزه علیه تروریسم ایستاده است.

وی در بیانیه ای که از سوی دفتر رسانه ای سازمان ملل در قاهره صادر شد، حملات تروریستی خونین در شمال سینا را محکوم کرد.

بان کی مون همچنین به خانواده های قربانیان و دولت مصر تسلیت گفت.

کشته شدن 10 نفر از رهبران گروه انصار بیت المقدس در حملات ارتش مصر

برخی منابع امنیتی در شمال سینا گزارش دادند که بررسی اجساد تروریست های کشته شده در حملات هوایی ارتش مصر نشان می دهد که 10 نفر از آنها از رهبران گروه تروریستی انصار بیت المقدس و از کسانی هستند که در لیست افراد تحت تعقیب قرار داشتند.

بر اساس این گزارش، با کشته شدن ده ها نفر از عناصر فعال و موثر گروه انصار بیت المقدس، توان این گروه تضعیف شده است.

منابع امنیتی در شمال سینا همچنین گفتند خودروی بمب گذاری شده که امروز پنج شنبه در شیخ زوید منفجر شد، یک خودروی قرمز رنگ بود که دو عامل انتحاری سرنشین آن بودند و ساکنان شیخ زوید به محض آنکه متوجه این خودرو شدند، نیروهای امنیتی را در جریان آن قرار دادند و نیروهای امنیتی به محض نزدیک شدن به ایست بازرسی ابو رفاعی با تیراندازی به سمت این خودرو آن را منفجر کردند.

به دنبال انفجار این خودرو، افراد مسلح اقدام به شلیک خمپاره به سمت ایست بازرسی السدره کرده و به آن هجوم بردند و سعی داشتند یک خودروی امنیتی را به آتش بکشند اما هواپیمای نظامی با پرواز بر فراز این منطقه تروریست ها را هدف قرار داد.

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان