مسئولان باید به مقابله با هنجارهای غربی در جوانان بپردازند

مسئولان باید به مقابله با هنجارهای غربی در جوانان بپردازند

خبرگزاری تسنیم: پیشکسوت سینما کشور گفت: مسئولان باید به مقابله با هنجارهای غربی در جوانان بپردازند و برنامه‌های فرهنگی برای گرایش جوانان ایران به فرهنگ بومی خود انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، داریوش ارجمند در حاشیه همایش گلریزان زندانیان اصفهان، با اشاره به ویژگی‌های شهر اصفهان و خیران این شهر اظهار داشت: باید بگویم اصفهان بی‌دلیل به عنوان نصف جهان معروف نشده چون انسان‌های بزرگی دارد و مراسم‌های گلریزان برگزار شده در این شهر، این مسئله را اثبات می‌کند.

وی افزود: باید سئوال پرسید که مشکل اصلی ما کجاست که جوانان ما مهریه‌های سنگین در نظر می‌گیرند و برای همین مهریه سنگین به زندان می‌روند. متأسفانه ما به‌دنبال اصلاح پایان اشتباه هستیم اما باید به‌دنبال اصلاح سرچشمه مشکلات باشیم ما باید اخلاقیات فرهنگ کشور را به جوانان انتقال دهیم.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور با بیان اینکه فرهنگ به وجود آمده در امور خیریه قابل تقدیر است، گفت: فرهنگ جوانان ما به سمتی می‌رود که دخل و خرج خود را نمی‌دانند و به همین سبب ما شاهد ناهنجاری‌ به نام بدهکاری به ویژه در مهریه شاهد هستیم البته کاری که خیران ما با نام گلریزان انجام می‌دهند، قابل تقدیر و بسایر ارزنده است.

وی تصریح کرد: من مدت‌ها درباره وضعیت جامعه فکر کردم و به این سئوال رسیدم که چرا جوان‌های دچار فرم‌گرایی شده‌اند که هیچ محتوایی هم برای آن‌ها ندارد. متأسفانه این فرهنگ از غرب می‌آید و ما شاهد ظاهر غربی و زننده هستیم که برخی جوانان با پوشیدن لباس‌های عجیب شخصیت و فرهنگ خودشان را زیر سئوال می‌برند.

ارجمند درباره مشکل کمیت گرایی در جامعه خاطرنشان کرد: از دیگر معضلات ما در کشور کمیت گرایی است که هیچ کیفیتی ندارد و با فرهنگ و تاریخ ما که سراسر کیفیت است هم‌خوانی ندارد اما متاسفانه جامعه امروز ما تبدیل به جامعه‌ای شده که انسان‌ها را به واسطه کمیت‌هایشان تکریم می‌کنند و به گونه‌ای شده که جوانان فکر می‌کنند گران‌ترین ماشین را داشته باشند احترام بیشتری دارند.

وی گفت: ما باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم و برای فرهنگ سازی باید از کودکان شروع کرد نه دانشجویانی که دیگر اخلاقشان شکل گرفته است و باید به آن‌ها مهربانی و محبت را که سال‌هاست فراموش شده را بیاموزیم تا جوانان ما که باید چرخه اقتصاد را پیش ببرند برای مهریه به زندان نروند.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور با بیان اینکه برای اصلاح فرهنگ به گذشته بازگردیم تصریح کرد: ما برای اصلاح فرهنگ غلط به وجود آمده، باید به گذشته مراجعه کنیم و از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) و دیگر نیاکان ما درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید دید که آنها چگونه توانسته‌اند سربلند زندگی کنند و البته باید از کتاب‌های گذشته مانند کتاب‌های مولوی، سعدی و حافظ درس اخلاق گیرند و در جامعه امروزمتاسفانه نویسندگان ما یک کتاب در موضوع اخلاق مدون ندارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon