مشکل کم‌آبی اراضی کشاورزی شهرستان فومن برطرف می‌شود

مشکل کم‌آبی اراضی کشاورزی شهرستان فومن برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار فومن با اشاره به اینکه ما در شهرستان فومن ۱۴ حلقه چاه عمیق داریم گفت: به‌زودی با هماهنگی استانی چاه دهانه گشاد برای بخشی از اراضی آبخور رودخانه‌ای احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، میرشمس مؤمن زاده امروز 11 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 500 تا 600 هکتار از اراضی شالیزاری فومن در تهدید کم آبی است اظهار داشت: شهرستان فومن  14 هزار هکتار شالیزار دارد که بخشی از آن به روش سنتی آبیاری می‌شود.

وی عمده مشکل تهدید مزارع را استفاده نکردن از آب کانال‌ها، مدیریت محلی، مدیریت توزیع و استفاده نکردن بهینه از منابع دانست.

فرماندار فومن با بیان اینکه ما در این شهرستان 14 حلقه چاه عمیق داریم گفت: از این تعداد 8 چاه وارد مدار شده و 6 چاه دیگر به علت نداشتن برق،  پمپ، اتصالات، ژنراتور و تعمیرات اتصالاتی از مدار خارج شده است.

وی افزود: ما با هماهنگی با ادارات آب و برق استان و با هماهنگی در تأمین نیروی برق و تجهیزات درصدد فعال‌کردن چاه‌های دیگر هستیم.

مومن زاده با اشاره به تاکیدات استاندار به آب منطقه‌ای و جهاد و توزیع برق در تأمین آب زراعی و در اولویت قرار دادن و انجام اقدامات لازم گفت: در این راستا ما تمام تلاش خود را برای به جریان انداختن 6 چاه عمیق در شهرستان و در مدار قرار دادن آنها به عمل آورده‌ایم.

فرماندار فومن ضمن اعلام  هماهنگی با آب و فاضلاب شهری و روستایی با توجه به اهمیت تأمین آب زراعی گفت: تدابیری اتخاذ کنند تا بدون اختلال در تأمین آب شرب و آشامیدنی در صورت نیاز از این منابع در تأمین آب کشاورزی استفاده و کمک شود.

وی به استفاده از دو حلقه چاه عمیق متعلق به اشخاص با توجه به نیاز کشاورزان با لوله گذاری پلی اتیلن به طول یک کیلومتر در هدایت آب چاه به مزارع اشاره کرد و اظهار داشت: با این روش بخشی از مشکلات کمبود آب رفع شده است.

این مقام مسئول از خرید یک کیلومتر لوله در استفاده ار آب چاه عمیق در منطقه‌ای دیگر از شالیزارهای فومن گفت: با این روش آب چاه‌های عمیق به مزارع هدایت می‌شود.

مومن زاده از هماهنگی با آب منطقه‌ای استان برای در اختیار قرار دادن بیل مکانیکی برای زدن چاه دهانه گشاد در آب‌رسانی به اراضی خبر داد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده امیدواریم عمده مشکل تأمین آب زراعی منطقه حل شود.

فرماندار فومن از همکاری آب منطقه‌ای گیلان و جهاد استان و برق تقدیر کرد و گفت: زحمات مدیران استانی در کنار زحمات دهیاران و شوراها و مسئولان ادارات ذیربط شهرستان باعث کاهش آسیب به مزارع شده و انشاءالله سال جاری کشاورزی بدون آسیب داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon