عملیات منحصر به فرد ارتش یمن علیه مواضع نظامی سعودی

عملیات منحصر به فرد ارتش یمن علیه مواضع نظامی سعودی

خبرگزاری تسنیم: منابع یمنی از عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته های مردمی در هدف قرار دادن یکی از مواضع نظامی عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع نظامی یمنی گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، عملیات منحصر به فردی را علیه یکی از مواضع نظامی دشمن سعودی انجام دادند.

این منبع که با خبرگزاری رسمی یمن گفت‌وگو می کرد‌، افزود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با حمله به موضع نظامی الحجله عربستان در منطقه ظهران توانستند یک خودرو بی ام بی و یک خودرو نظامی دشمن را منهدم کنند.

این منبع تاکید کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی زیباترین حماسه های قهرمانی را در دفاع از حاکمیت میهن و در مقابله با دشمنی که بر شدت جنایات خود علیه ملت بزرگ یمن افزوده و به هیچ چیز در این کشور رحم نمی کند، ثبت کرده اند.

شهید و زخمی شدن 4 عضو یک خانواده در تعز

از استان تعز هم خبر می‌رسد که جنگنده های سعودی تاسیسات ورزشی، امنیتی و نظامی و منازل مردم را در استان تعز بمباران کردند.

یک منبع محلی در این باره گفت دشمن سعودی، 13 بار حمله هوایی در استان تعز انجام داد که طی آن یک زن شهید و همسر و دو دخترش زخمی شدند.

این منبع خاطر نشان کرد حملات جنگنده های سعودی همچنین کاخ جمهوری، مقر نیروهای امنیتی ویژه و مقر تیپ زرهی 35 و باشگاه ورزشی الصقر و یک ساختمان در نزدیکی بیمارستان الثوره را بمباران کردند.

آزادی زندان مرکزی تعز

از یمن همچنین خبر می رسد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند پس از درگیری شدید با تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب سلفی الاصلاح بار دیگر، زندان مرکزی تعز را به کنترل کامل خود درآورند.

همزمان با هشدار سازمان ملل متحد درباره بروز فاجعه انسانی در یمن به سبب ادامه تجاوزات نظامی رژیم سعودی و اقدام غیر انسانی رژیم در محاصره کامل یمن، وزارت بهداشت یمن هم از شهادت 554 نفر و زخمی شدن 21 هزار نفر از ابتدای جنگ رژیم سعودی در ششم فروردین تا کنون خبر داده است.

سازمان ملل متحد تاکید کرده است که 21 میلیون یمنی به کمک های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در یمن و فراهم شدن مقدمات ارسال کمک های بشردوستانه به افراد متضرر در این کشور تاکید کرد.

خوش خدمتی القاعده به آل سعود و وهابیون

تروریست های شبکه القاعده که با تکیه بر حمایت های گسترده لجستیکی، تسلیحاتی و مالی عربستان توانسته اند بر شهر  المکلا مسلط شوند، دستورات جدیدی صادر کرده اند و مردم این شهر را درباره سرپیچی از این دستورات برحذر داشته اند.

بر اساس گزارش الیمن الیوم، یک منبع در اتاق تجاری استان حضرموت اعلام کرد شبکه القاعده در بخش نامه ای دستور تعطیل شدن تمام مراکز و فروشگاه های تجاری از ابتدای روز بیستم ماه رمضان را صادر کرده است. تروریست های تکفیری که رفتارها و  اقدامات غیر انسانی آنها هیچ نسبتی با دین اسلام ناب محمدی ندارد و بیشتر در راستای خدشه وارد کردن به چهره این دین انسان ساز و صلح جو قرار دارد، دستور داده اند که مردم المکلا باید 10 روز آخر ماه رمضان را در مساجد اعتکاف کنند.

تروریست های القاعده تهدید کرده اند هر کس از این فرامین سرپیچی کند، با "مجازات حاکم رسمی ولایت اسلامی المکلا" روبرو خواهد شد. تروریست های تکفیری و حزب الاصلاح از دوم آوریل گذشته، شهر المکلا را به اشغال خود درآورده اند.

شبکه تروریستی همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه مخالفان مذهب غیر  اسلامی وهابیت در المکلا ادامه می دهد و با هر کس که با مذهب وهابیت مخالف باشد، به شدت برخورد می کند و اخیرا دو مسجدی را که بر خلاف آموزه های وهابیت دانستند، تعطیل کردند. تکفیری ها همچنین کتابخانه مسجد النور را آتش زدند و نمازگزاران را از این مسجد بیرون کردند.

حملات موشکی تلافی جویانه ارتش یمن به مواضع نظامی سعودی

یک منبع نظامی یمنی گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، مواضع نظامی عربستان در المفخره، الخوجره و المذخره در جیزان را موشک باران کردند.این منبع گفت یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی، سکوی موشکی سعودی در منطقه احدالمسارحه را با موشک های النجم الثاقب هدف قرار دادند که سبب آتش سوزی در این مکان و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی شد.

این منبع افزود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین برخی مواضع نظامی سعودی و سکوی موشکی ارتش رژیم را در نجران با موشک هدف قرار دادند و دو خودرو نظامی را هم منهدم کردند. موضع نظامی رقابه هم در دره الثعبان گلوله باران شد که طی آن نظامیان سعودی از مواضع خود گریختند.

بمباران شهر باستانی براقش

از سوی دیگر در ادامه تجاوزات نظامی هدفمند عربستان برای نابودی آثار باستانی و اسلامی یمن،جنگنده های سعودی، شهر باستانی براقش در مأرب را بمباران کردند که بر اثر آن خسارت های شدیدی به دیوارهای این شهر باستانی و معبد تاریخی آن وارد شد.

ادامه ویرانی صعده

استان صعده از جمله استان هایی است که از ابتدای تجاوزات نظامی عربستان به یمن، در معرض شدیدترین حملات هوایی و زمینی متجاوزان قرار داشته است و بیشترین تعداد شهدا و مجروحان هم مربوط به این استان هستند.

در تازه ترین جنایت سعودی ها، چهار شهروند یمنی در بمباران مناطقی از استان صعده شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

حملات جنگنده های سعودی به شهرهای مختلف

جنگنده های متجاوز سعودی همچنین، 9 بار به منطقه ایباد، دو بار به منطقه مندبه شهرستان باقم، دو بار به منطقه رحبان، پنج باربه شهرستان های مجز و سحار و دو بار به منازل مردم در منطقه یسنم حمله کردند.

شبکه ارتباطاتی منطقه املح شهرستان کتاف و منازل مردم در شهرستان ضحیان هم از سوی جنگنده های سعودی بمباران شد.

شلیک موشک های النجم الثاقب به مواضع نظامی متجاوزان

شبکه المیادین هم به نقل از وزارت دفاع یمن گزارش داد موشک های النجم الثاقب، مواضع نظامی سعودی در جیزان از جمله موضع المسارحه را هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از نظامیان سعودی زخمی شدند.

هشدار سازمان ملل متحد درباره وقوع فاجعه تمام عیار انسانی در یمن

سازمان ملل متحد هم از وخیم تر شدن اوضاع معیشتی و انسانی یمن خبر داد و درباره وقوع یک فاجعه تمام عیار انسانی در این کشور با توجه به ادامه تجاوزات نظامی عربستان و محاصره کامل زمینی، دریایی و هوایی یمن و مانع تراشی متجاوزان در برابر ورود کمک های بشردوستانه هشدار داد.

وزارت دفاع یمن نیز در بیانیه ای از فرار نظامیان سعودی از پایگاه خود در وادی الثعبان و انهدام سکوی موشکی و دو خودرو متجاوزان در منطقه نجران در مرز با یمن خبر داد.

جنگنده های سعودی همچنین یک مسجد و یک مدرسه را در منطقه بنی واس در استان صعده بمباران کردند.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان