کامرون خواستار پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در سوریه شد

کامرون خواستار پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در سوریه شد

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر انگلیس از نمایندگان پارلمان خواسته است تا گزینه پیوستن این کشور به حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس امروز پنج‌شنبه تأکید کرد که کامرون از نمایندگان خواسته است تا گزینه پیوستن انگلیس به حملات هوایی به تروریست‌های داعش در سوریه را مدنظر قرار دهند.

دولت انگلیس بر این باور است که حمله تروریستی مرگبار هفته گذشته در تونس که طی آن 30 شهروند انگلیسی کشته شدند، بر تهدید گروه تروریستی داعش صحه گذاشته و لندن باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با این گروه انجام دهد.

سخنگوی کامرون در جمع خبرنگاران گفت: چیزی که تغییر کرده این است که شواهد بیشتری وجود دارد که داعش تهدیدی برای مردم انگلیس و امنیت ملی ما به شمار می‌رود. نخست‌وزیر انگلیس تصور می‌کند که نمایندگان پارلمان باید در خصوص این مسائل و اقداماتی که انگلیس باید برای مقابله با داعش انجام دهد، فکر کنند.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می‌جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش‌های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان