نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت

نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با اشاره به تداوم کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: جایگاه گیلان در جدول بیکاری کشور ده پله ارتقاء یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشتبه نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی با اشاره به گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران اظهار داشت: گیلان در بهار سال گذشته هشتمین استان بیکار کشور بود که این جایگاه در بهار امسال به رده‌ هیجدهم بهبود یافته است.

وی گفت: در حالیکه نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 13/6 درصد بود اما براساس گزارش مرکز آمار ایران، این نرخ هم اکنون به 10 درصد کاهش یافته است که 3/6 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ تورم گیلان از نرخ تورم کشور هم کمتر است اعلام کرد: میانگین نرخ تورم کشور در فصل بهار 10/8 درصد است.

نجفی گفت: عمده‌ترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان عبارتند از بهبود فضای کسب و کار استان، تثبیت شرایط اقتصادی، کاهش نرخ تورم و سود بانکی و سیاستهای اقتصادی دولت در حمایت از بخش‌های تولیدی به‌ویژه کشاورزی و صنعت و نیز گردشگری.

وی با قدردانی از همه‌ کسانی که در کاهش نرخ بیکاری استان موثر بوده اند افزود: با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید، رتبه‌گیلان از استان دوم بیکار در پاییز 92 به این جایگاه رسیده است و باید تلاش کنیم براساس قولی که به مردم استان داده‌ایم این جایگاه را باز هم ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon