ظریف و کری بار دیگر دیدار کردند

ظریف و کری بار دیگر دیدار کردند

خبرگزاری تسنیم: وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای هفتمین بار طی چند روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف عصر پنج‌شنبه پس از رایزنی با وزیر خارجه چین، سه وزیر اروپایی و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا وارد مذاکره شد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که با شروع این جلسه، نشست سه‌ساعتی خود برای بحث درباره اختلافات فنی را به پایان رسانده بودند هم به جلسه ظریف ــ کری پیوستند.

پیش از این، محمد جواد ظریف با وانگ یی، لوران فابیوس، فرانک والتر اشتاین‌مایر، فیلیپ هاموند وزیران خارجه چین، فرانسه، آلمان و انگلیس و نیز فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره کرده بود.

وزیران اروپایی امشب وین را ترک می‌کنند ولی باز هم به اتریش باز خواهند گشت.

با ادامه ماراتن چانه‌زنی هسته‌ای در وین، هرچند که از اختلافات در زمینه‌های فنی و سیاسی در زمینه نگارش متن توافق کاسته شده، اما طرفین همچنان در سه موضوع اساسی اختلاف نظر دارند.

یکی از محورهای اختلافی، سازوکار برداشته شدن تحریم‌ها به‌خصوص اصل بازگشت‌ناپذیری آنهاست.

محور دوم اختلافات مربوط به دوره زمانی می‌شود، باید برخی محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته شوند. در این موضوع اختلاف دیدگاه طرف ایرانی و غربی در برداشتی است که از گفتگوهای لوزان وجود دارد.

موضوع سوم اختلافات در مذاکرات مربوط به ابعاد نظامی احتمالی با همان پی‌ام‌دی است که در همین چارچوب موضوع دسترسی‌ها و بازرسی‌ها و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان