آمریکا وحشی‌ترین رژیم‌ ها

آمریکا وحشی‌ترین رژیم‌ ها

خبرگزاری تسنیم: بی‌شک یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران است و این امر در دنیا همانند یک نقطه سیاه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز شنبه در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه هفتم تیر و هم‌چنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید در استان تهران، با انتقاد از افرادی که سعی می‌کنند چهره خشن و وحشتناک و هیولایی آمریکا را توجیه کنند، خاطرنشان کردند: «کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن‌را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند، در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.»

با کمال تأسف از مدت‌های مدیدی شاهد گفتارها و نوشتارهایی هستیم که بنا دارند چهره جنایتکار و خبیث استکبار جهانی، به‌ویژه آمریکا را در اذهان و افکار عمومی جامعه به‌عنوان انسان‌هایی متمدن، مدافع حقوق بشر، صلح‌طلب و... معرفی کنند. اینان به هر دلیلی نه تنها نمی‌خواهند جنایات و ظلم‌های دشمان اسلام و انقلاب، به‌ویژه آمریکا را مطرح کنند، بلکه با روپوش گذاشتن بر این جنایات، به‌دنبال ارائه چهره مثبت و انسان‌دوستانه از این کشور ضد بشری هستند. برخی از این افراد اگر نادانسته چنین اعمالی را مرتکب می‌شوند، می‌شود آن‌ها را غافل دانست، ولی اگر با علم و تعمد به این امر اقدام می‌کنند، قطعاً در حق مردم ستمدیده و انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند. اینان بدانند که نزد مردم مورد تنفر هستند و باید یک روزی در دادگاه عدل الهی پاسخگوی اعمال زشت و خیانت‌های خود باشند.

 نفرت جهانی نسبت به سیاست‌های ضد بشری آمریکا 

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، امواجی از بیداری و امید در سراسر جهان به‌خصوص امت اسلامی به‌وجود آمد؛ امواجی که در دریای متلاطم جهان آن روز توانست در اندک زمانی، مناسبات قدرت حاکم بر جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد و قطب جدیدی به نام «جهان اسلام» در حمایت از مردمان و مستضعفان با محوریت مفهوم «عدالت جهانی» ایجاد نماید.
نظام سلطه جهانی به سردمداری «شیطان بزرگ» با وحشت از بیداری اسلامی و انسانی شکل‌گرفته، بیش از پیش بر جنایات خود در حق ملت‌های آزادیخواه به‌خصوص ملت ایران افزود تا شعله‌های بیداری اسلامی را به خیال خام خود به خاموشی بگرایاند.
بی‌جهت نیست که امروز نفرت جهانی نسبت به سیاست‌های ضد بشری آمریکا فراگیر گشته و هر روز به میزان بی‌اعتمادی ملت‌ها به دولت آمریکا افزوده می‌شود.
در این خصوص رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمودند: «شما اگر رفراندوم کنید بین ملت‌های دنیا، که امروز وحشی‌ترین رژیم‌ها کدام است؟ من گمانم این است که بین ملت‌ها اگر اتفاق آراء نباشد، اکثریت آراء قاطع هست که آمریکا وحشی‌ترین رژیم‌هاست.»

 جنایت حمله به هواپیمای مسافربری
بی‌شک یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران است و این امر در دنیا همانند یک نقطه سیاه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.
یکشنبه 12 تیر 1367، هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران با 298 نفر مسافر و خدمه، فرودگاه بندرعباس را به مقصد دوبی ترک کرد. سطح پرواز این هواپیما 14000 پا تعیین شده بود. ساعت 15:10 دقیقه به وقت محلی، هواپیما شروع به اوج‌گیری کرد. ساعت 24:10 به وقت محلی، وقتی سطح پرواز 12000 پا گزارش شد، هواپیما مورد اصابت 2 فروند موشک زمین به هوای ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و در نزدیکی تنگه هرمز بین شارجه و بندرعباس منفجر شد و سقوط کرد و به‌دلیل سرعت اولیه‌اش، تکه‌های آن در همین منطقه پخش شد.
در این فاجعه، تمامی سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند. 66 کودک زیر 12 سال و 52 زن و 172 مرد در میان قربانیان بودند و 36 تن تبعه کشورهای یوگسلاوی، هندوستان، پاکستان، ایتالیا، شارجه و دوبی و ازجمله وابسته نظامی پاکستان در ایران و خانواده‌اش، در میان کشته‌شدگان بودند.
آمریکائی‌ها ابتدا منکر ساقط کردن هواپیما در خلیج فارس شدند. سپس ادعا کردند که هواپیمای سرنگون‌شده از نوع جنگنده اف 14 بوده و پس از آن‌که فهمیدند پاسخ آن‌ها ابلهانه است و هر چشم غیرمسلحی می‌تواند جت جنگنده مافوق صوت را از هواپیمای مسافربری تشخیص دهد، گفتند که از سقوط یک هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس مطلع‌اند، لیکن هواپیما توسط نیروهای آمریکایی سرنگون نشده است.
پس از این حادثه بود که تصاویر تکه‌های شناور شده این هواپیما بر روی تلویزیون‌ها به نمایش در آمد. صحنه شلیک موشک‌ها و اصابت آن به هواپیما و انفجار آن در آسمان توسط برخی ساکنین جزیره هنگام که با چشم غیرمسلح مشاهده کرده بودند، در آن زمان گزارش شد.
فرمانده واحدهای امداد و تجسس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از این فاجعه اعلام کرد که به‌دلیل انفجار هواپیما در آسمان، برخی از اجساد قربانیان جنایت آمریکا در پنج کیلومتری محل سقوط از آب گرفته شده و احتمال این‌که جریان آب اجساد دیگری از شهدا را حتی تا هشت کیلومتری از منطقه سقوط در جنوب جزیره هنگام برده باشد، وجود دارد.
مقامات آمریکایی پس از به نمایش درآمدن قطعات منفجرشده هواپیما و جنازه‌هایی که از آب گرفته شده بودند، مجبور به پذیرش شلیک به سمت هواپیمای ایرانی شدند، اما آن‌ها ابتدا گفتند که ما یک هواپیمای اف 14 نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کرده‌ایم.
مقامات نظامی کشورمان ضمن تکذیب ادعای ارتش آمریکا، اعلام کردند که در زمان سرنگون‌شدن هواپیمای مسافربری ایرباس، هیچ هواپیمای جنگی جمهوری اسلامی ایران در آسمان خلیج فارس پروازی نداشته است و فرمانده نیروی هوایی کشورمان نیز ضمن عمدی خواندن این حمله بی‌شرمانه، گفت که در هواپیماهای غیرنظامی یک نوع رادار شناسایی وجود دارد که از لحظه برخاستن از روی باند فرودگاه روشن می‌شود و از این طریق همه متوجه غیرنظامی بودن آن می‌شوند.
مجری تلویزیون ایتالیا نیز در بخش خبری این شبکه ضمن اعلام خبر سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، ادعای آمریکائی‌ها مبنی بر سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی کشورمان را مضحک خواند و گفت: ناو وینسنس آمریکا به‌راحتی قادر بود هواپیمای ایرباس 300 را که با سرعت پایین در پرواز بوده از یک جنگنده مافوق صوت اف 14 تشخیص دهد.
پس از آن‌که مقامات کشورمان از خبرنگاران خارجی برای تهیه عکس و گزارش از آثار جنایت آمریکا در خلیج فارس دعوت کردند و گزارش‌هایی از صحنه‌های از آب گرفته شدن ده‌ها جسد مرد و زن و کودک در شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان پخش شد، آمریکائی‌ها ضمن پذیرفتن این اقدام، مدعی شدند که ممکن است نیروهای آمریکایی یک فروند هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرده باشند.
رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای ما برای دفاع از خود به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرده‌اند.
واشنگتن در ابتدا سعی داشت جنایت وحشیانه خود را به‌عنوان یک اقدام تدافعی توجیه کند، از این‌رو چنین وانمود می‌کرد که گویا یک هواپیمای نظامی را مورد حمله قرار داده است لیکن تمامی شواهد و قرائن علیه آمریکا بود و ثابت می‌کرد که این کشور با برنامه‌ریزی قبلی به این جنایت دست زده است چراکه اولاً هواپیمای مزبور در مسیر خطوط هوائی بین‌المللی در حرکت بود و آمریکا نمی‌توانست ادعای خود را ثابت کند بلکه عکس آن به‌راحتی قابل اثبات بود. ثانیاً اصل حمله به یک هواپیمای مسافربری جرم است و این حمله جنایت‌آمیز حتی اگر بر فرض محال هواپیمای مزبور در خارج از مسیر خطوط هوایی بین‌المللی در حرکت بوده باشد، باز هم به همین شدت محکوم بود و چیزی از مجرمیت آمریکا نمی‌کاست.
پس از جنایت هولناک نیروی دریایی آمریکا در ساقط ساختن هواپیمای مسافری ایران و کشتار دسته‌جمعی 298 انسان بی‌گناه که به‌عنوان بزرگ‌ترین جلوه نقض قواعد و قوانین بین‌المللی از سوی سردمداران حقوق بشر صورت گرفت، موجی از نفرت جهانیان را به همراه آورد.
شیوه موضع‌گیری‌های احمقانه مقامات آمریکایی از ابتدا تا انتها نشان داد که این فاجعه یک جنایت عمدی و آگاهانه بوده و این روش تمامی قدرت‌های استکباری در جهان می‌باشد که انتقام شکست عملکرد دیپلماسی و حرکت‌های نظامی خود را از جان انسان‌های بی‌گناه و یا با حمله به اماکن مسکونی و غیرنظامی می‌گیرند.
جنایت وحشیانه آمریکائی‌ها چنان زشت و فضاحت‌بار بود که اکثر دولت‌های جهان و بسیاری از مجامع بین‌المللی در مورد این فاجعه در خلیج فارس اظهار تأسف کرده و آن‌را محکوم ساختند. با مروری به روزنامه‌های آن زمان کاملاً مشخص می‌شود که تمامی افراد، رسانه‌ها و مقامات بین‌المللی غیر وابسته به قدرت‌های استکباری، نسبت به آن اعلام انزجار کرده و این اقدامات را یک جنایت جنگی خواندند.
فاجعه هواپیمای ایرباس جلوه‌ای از تلاش آمریکائی‌ها برای انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر شکست‌هایی بود که آنان در سیاست‌های منطقه‌ای خود از نظر سیاسی و نظامی متحمل شده بودند.
در این مجال به برخی از جنایات آمریکا در حق ملت ایران اشاره می‌شود:
الف) جنایات آمریکا قبل از انقلاب اسلامی
- نقش مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد
- نقش و کمک‌های امنیتی آمریکا در راه‌اندازی سازمان مخوف و نفرت‌انگیز ساواک
- حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی‌چون و چرای شاه مخلوع از اوامر آمریکا
- طراحی کشتار و قتل دانشجویان و دانش‌آموزان در جلوی سر در دانشگاه تهران در 13 آبان 1357
- طراحی کودتای نظامی و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال 1357
ب) جنایات آمریکا در فاصله پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی
- حمایت از گروه‌های به‌اصطلاح میانه‌رو (نهضت آزادی، جبهه ملی و سایر ملی‌گراهای ضد مذهب)
- طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب 1358
- اعمال فشار اقتصادی پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی‌های دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران
- حمله نظامی به طبس برای نجات گروگان‌ها و بمباران پایگاه‌های هوایی سراسر ایران در اردیبهشت 1359
- طراحی کودتای نوژه به‌منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویی و محل سکونت امام خمینی (ره) در تیرماه 1359
ج) جنایات آمریکا در دوران دفاع مقدس
- تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور 1359
- به‌کارگیری خط‌مشی براندازی و مهار علیه ایران
- حمایت از تحرکات تجزیه‌طلبانه در آذربایجان، خوزستان، کردستان و...
- ارائه کمک‌های وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی
- مجهز ساختن عراق به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه ایران
- حمله به سکوهای نفتی ایران در سال 1366
- حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس در سال 1366
د) جنایات آمریکا پس از دوران دفاع مقدس
- تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر
- ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان
- اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال 1372
- تحریک امارات متحده عربی برای مطرح ساختن ادعاهای ارضی علیه جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس در سال 1372
- مخالفت شدید با قرارداد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه در سال 1372
- معرفی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین مانع پروسه صلح خاورمیانه
- معرفی ایران به‌عنوان طراح انفجار بوئینس آیرس در آرژانتین
- تصویب بودجه برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران در سال 1377
- طراحی قطعنامه‌های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران
- ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور برای تخریب فرهنگ اسلامی
- طراحی برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبک فروپاشی شوروی
- سرمایه‌گذاری برای ایجاد مطبوعات مجری طرح فروپاشی
- تلاش برای دامن‌زدن به اختلاف‌های داخلی و تبدیل اختلافات دیدگاهی به تخاصمات فرسایشی
- اتهام محور شرارت به ایران
- طراحی تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه فرهنگ ایران اسلامی
- تلاش فزاینده برای محروم ساختن ملت ایران از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای
- اتهام تروریسم به بهانه‌های مختلف بر ضد ایران
- تلاش گسترده برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته
- اقدام برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در فتنه 88
جنایات و ظلم‌های ام‌الفساد قرن در حق ملت ایران بیش از سایر ملت‌هاست، لیکن ملت دلیر و آگاه ایران اسلامی توانست با هوشیاری کامل و با «شعار مرگ بر آمریکا» در مقابل نظام سلطه جهانی مقاومت کند و هر روز بالنده‌تر از گذشته راه روشن پیش روی خود را بپیماید و با افتخار در مسیر عزت‌آفرین تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی به پیش رود. بنابراین لازم است آحاد مردم و از همه مهم‌تر مسئولان امر مواظب نفوذ برخی جریانات و افکار منحرف و بعضاً ضدانقلابی در دستگاه‌های دولتی و جامعه باشند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت