رفع مشکل مسکن محرومان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

رفع مشکل مسکن محرومان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین موضوعی که نیازمند عزم ملی و فکر اساسی است از بین بردن فقر و زمینه‌های به‌وجود آمدن آن در جامعه است و رفع مشکل مسکن محرومان باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک در مراسم توزیع 12 هزار غذا به مناطق محروم اصفهان با بیان اینکه توزیع غذا در بین محرومین کاری بسیار پسندیده است، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات دینی، تمام افراد براساس مسئولیت دینی، انسانی، ایمانی و اخلاقی خود باید به حال مستضعفین رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید از حال محرومان و مستضعفان غافل شد، افزود: براساس روایات اسلامی کسی که به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به محرومان وظیفه تمام افراد جامعه است هر چند که این خدمت‌رسانی‌ها متفاوت بوده و افراد با توجه به توانایی‌های خود در فعالیت‌های خیرخواهانه کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل مسکن و فکر محرومان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: خیرین همواره به دنبال رفع مشکلات تغذیه، تحصیل، بهداشت، پوشاک و غیره مستضعفان هستند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه اگر مسئله فکری و فرهنگی محرومان برطرف نشود بقیه فعالیت‌های صورت گرفته نیز هدر می‌رود، بیان کرد: باید به وضعیت فکری محرومان بیشتر اهتمام ورزید، در همین راستا حفظ کرامت مستضعفان نباید فراموش شود.

وی افزود: باید برای رفع مشکل مسکن محرومان در جامعه برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری کرد، متاسفانه این‌گونه افراد در جامعه با نقل مکان کردن‌ها و نگرانی‌های بسیاری مواجه هستند، خوشبختانه خیران در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقر فرهنگی و فکری و معضلات آن تصریح کرد: می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های مناسب بخشی از این مشکلات را برطرف کرد، در همین راستا مهم‌ترین موضوع که نیازمند عزم ملی و فکر اساسی است ازبین بردن فقر و زمینه‌های به‌وجود آمدن آن در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به مسئولان ابلاغ شده و این امر در راستای رفع مشکل بیکاری و فقر در جامعه بسیار موثر است.

به گزارش تسنیم ، در این مراسم که با حضور برخی مسئولان استانی برگزار شد 12 هزار پرس غذا 12 هزار غذا در 20 مرکز خیریه، مساجد، زندان اصفهان، مدارس علمیه، کمیته امداد و مراکز بیماری‌های خاص شهرستان اصفهان توزیع شد، همچنین با حضور خیران، 5 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت مرکز ممد‌کاری و مدیریت سازمان زندان‌های اصفهان‌ آزاد شدند.

طرح اطعام کریم آل‌طا‌ها همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) توسط موسسه خیریه میکائیل رزاق و ناحیه امام صادق(ع) سپاه اصفهان برگزار و هدف از آن اجرای آن طرح عمل کردن به دستور اسلام مبنی بر اطعام روزه‌داران و همچنین رسیدگی به فقرا و بیماران است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon